CrossFitness by Marie

måndag 12 december 2011

Övningstips & nära döden?




Djupt knäböj m step up åt sidan (som vanligt inte stans bästa kort, men ni fattar antar jag?)



Övningen är ett djupt knäböj med ett steg upp på en pall eller stol och gärna högre inte sån mini som jag använde på kortet utan ju högre kliv desto bättre.
Bra för rumpan och benen även insida lår får jobba.
Tänk på hållningen i både knäböjen och step upen, frivilligt att använda sig av en vikt, jag tog en 12 kgs KB för lite mer men det går bra helt utan med eller m hantel el viktskiva med.



Idag höjde jag tempot och gav mig på följande;

3*10/ben djupt knäböj m step up åt sidan m 12 kgs KB

Tabata race;

8*20/10 sek Thrusters m 10 kgs hantlar (sjukt tungt på slutet orkade bara 3 i sista intervallen, fick knappt upp i axelpressen sista vändan!)

8* 20/10 sek Armhävningar (gahh tungt, tungt blev inte många dom sista 3 intervallerna)

8* 20/10 sek Mountainclimbers (låg mellan 34-26 st/ intervall)

8* 20/10 sek Burpees (började på 6 st slutade på 4 st)

Trodde nog jag skulle svimma på slutet och kräkas lite, fy f-n vad slut jag blev helt yr och konditionen är inte vad den brukar, skönt någon timme efter men då var det inte trevligt på något vis......



Ja så här upp o ner o yr kände jag mig efter dagens Tabatapass:)





4 kommentarer:

  1. WOW tufft pass! Tack för inspiration! Kram!

    SvaraRadera
  2. Älskar dina pass, så intensiva!!! "Lånar" gärna och speciellt knäböj + step up åt sidan. Bygger ben och rumpa :) Kram!!

    SvaraRadera
  3. haha jaa fy fan... du fick med alla mina tre "hatövningar"... Thrusters, mountainclimbers och burpees!

    SvaraRadera
  4. Lotta; ´det var så lite...
    Betty; Tack, "låna" på du!
    SuperSHEro; haha.. Burpees är min favorit övning faktiskt, thrusters är inte fullt så roliga nej:)

    SvaraRadera