CrossFitness by Marie

torsdag 28 juni 2012

Kettlebell Workshop i Älvdalen




Mitt träningspass igår som jag såg fram emot då jag skulle träna med härligt sällskap blev ett skitpass med frustration och irritation istället.

Det började med Snatcharna som inte alls kändes bra och istället för att öka vikt från förra veckan så fick jag minska 2,5 kg dom första 4 repsen i 10 OTM Snatch men sen blev jag lite frustrerad och la på dom 2,5 kg igen och det gick men inte utan fel, klippet visar den enda vettiga av många Snatchar.






Sen var det OHS (overhead squat) där jag hade tänkt fixa minsta 52,5 kg igår men det gick inte alls blev så matt för axlarna kändes helt slut och jag var öm i ryggen efter måndagens Backsquats där jag tappade bålen i dom 2 sista repsen och det fick ryggen lida för igår, så jag la ner OHS helt, samma med Power Clean och Push Press min kropp pallade dom inte det tog tväsrstopp och jag var stressad som vanligt så jag körde bara viktade Dips;

5 st utan vikt
3*2 set med 5 kg
2*2 set med 7,5 kg
2*2 set med 10 kg



Viktade dips från ett annat tillfälle

Sen Chinese Row (en slags enarmsrodd med hantel) 8/8 *3 set med 20 kgs hantel

Idag har jag vilat och jag hoppas det var en tillfällig dipp som berodde på stress och en trött kropp.

I helgen hoppas jag få till ett pass på gym fast jag är på semester kommer inte ha något redskap med men packar träningskläder och hoppas på ett bra hotell gym.







Bor du i närheten av Älvdalen och vill lära dig Kettlebell?

1 september har Carola bjudit in mig till Älvdalen där hon jobbar som Massör, har Boot camp för mammor precis som jag (vi gick MammaBootCamp utbildning tillsammans) och har nyligen utbildat sig till PT, att ha en Kettlebell Workshop för Älvdalingarna och alla andra som vill.


Anmälingarna har redan börjat trilla in så om du funderar vänta inte för länge med din anmälan då kan platserna redan vara slut!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar