CrossFitness by Marie

tisdag 26 juni 2012

Kondition & Animalmoves!



En skön känsla infann sig efter träningen idag, ett bra pass jobbigt men ändå skönt och hade dessutom trevligt träningssällskap så jag fick lite sporrning att ge mer!

Konditon i dagens pass och jag gillar korta sprinter som det var i dagens pass, även om jag inte är så snabb så är 30 m en bra längd tycker att 100 m och 200 m är så jobbigt och svårt att orka springa så snabbt, som jag tidigare sagt är löpning inte min starka gren varken distanser eller korta sprinter.



8*30 m sprint (kändes bra)

Vila 3 min

Löpning på ca 80% av maxpuls i 5 min

Vila 1 min

3 min av;

5 m Bear crawl
5 m Burpee Broad Jump (burpee m grodhopp)
5 Tuck Jumps (egentligen 20  Double unders men vi var på gräs)

Vila 2 min

3 min löpning

Vila 2 min

5 m Gorillagång
5 m Grodhopp
4 st Burpee Box Jump

Vila 2 min

Löpning 3 min

I superset;

Wood Chops 8+8
Standing Plate twist 8+8
*3 set



I filmen kan ni se vad Gorillagång är, har aldrig gjort dessa men det var en bra övning kommer användas på både mig och andra igen:)

Jag tycker att "djurmoves" är riktigt bra träning som inte ska underskattas även dom kan kännas lite halvlöjliga att göra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar