CrossFitness by Marie

måndag 18 juni 2012

Nä nu kör vi lite Plankor!!!!





Träningsvärk som bara den i rumpa och baksida lår misstänker att det är Bulgarian split squats och ettbens Marklyft som är en del av andledningen till min grymma träningsvärk.

Har nog bättrat på den idag med passet jag körde idag!


Jerk h3+ 90% 3*4 set det funkade inte alls med Jerk idag heller det är något som sitter i huvudet en rädsla tror jag att inte få upp stången, jag provade köra på 52,5 kg som jag tänkte köra de första 3 tunga och det gick ju bra m dom vikterna före MK open men det gick bara inte jag körde igenom alla 5 totala set på samma vikt 45 kg. Så frusterande........



Jerk


Snatch Push Press h3 + 90% 3*4 set ( 3*45 kg & 3*4 set på 40 kg) det kändes iallafall bra och jag hade nog kunnat haft mer vikter men svårt att veta när man aldrig gjort det tidigare, däremot fick jag jag galet ont i kotan precis där stången landar när man tar ner den fanns ett skydd att sätta på stången annars hade jag inte pallat ta ner stången tror jag.



Back squat OTM (on the minute) 10 set 71%*5 reps

Innebär att man varje minut gör ett set på 5 reps *10 set alltså i 10 min som blev 11 set och jag körde på 55 kg, har ingen aning om vad mitt max i Back squats är men tror 55 kg var ganska rätt fast jag kände att jag kunde haft mer på stången och tagit mig igenom det.

Tror dessa 55 Back squats kommer kännas av imorgon:)


Backsquats

4 Superset av;

Enarms hantelpress 8/8 jag körde på 10 kgs hantel, jag använde 11 kg förra veckan vilket funkade bra men det var hemma och nu hade jag bara 10 eller 15 kg att välja på och 15 var för tungt, tycker det blir svårt med Kettlbells inte samma sak riktigt.

Strikta pullups skulle vara 8 st men jag körde en Pullup så strikt jag kan sen resten Chins och sista 2 seten orkade jag bara 5 sammanlagt, här behövs mycket träning.......




Hemma stretchade jag benen för dom var så stela efter träningen och så gjorde jag lite Plankor som jag även gjorde igår blev sugen på Plankor efter att ha läst Live it love it blogg där hon har en Plankutmaning som jag tycker ni kan hoppa på ni med om ni inte redan gör det, kör 5 dagar i veckan och man kan göra många olika varianter av Plankor, jag körde vanliga Plankor, Sidoplankor med höft och benlyft, Superplankan och Plank "fight".

Det man ska tänka på i alla Plankor är att suga in naveln mot ryggraden och även se till att få med nedre delen av magen under naveln, viktigt att tänka på speciellt för oss som fött barn. Inte puta med rumpan utan spänna in rumpan med.

Har man inte gjort Plankor tidigare eller är nybliven mamma rekommenderar jag att man börjar på knä för att hitta rätt muskulatur, man ska inte få ont i ryggen av Plankor viktigt att göra rätt.

Alla vet väl vid det här laget att det är Plankor som gäller för stark bål och tillsammans med övrig träning och främst bra kost som ger Platt mage.

Skriver mer om Plankor och tips på olika plankor en annan dag.




Imorgon ska jag visa en av mina kunder som fått superfina resultat och som även hon fått jobba med Plankan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar