CrossFitness by Marie

tisdag 12 juni 2012

Lagpass och konditionsträning



Lagpass igår på passet, jag o Helene körde i lag mot Mia och Malin och vi fick stryk med 4 sekunder!!!

Det var 100 Double Unders, 100 Pullups, 100 Armhävningar, 100 Situps och 100 Knäböj som vi fick dela hur vi ville, Helene gjorde 80 Double unders och jag skulle göra resterande 20 som singelhopp och då får man tredubbla så det blev 60 Singelhopp.

Pullups gjorde Helene flest av med då jag inte får till Kippandet och körde vanliga Pullups och Chins istället, gick skittungt och blev en och en efter ett tag, Mia och Malin drog ifrån här då dom fixar Kipping båda två....

Armhävningar med handsläpp, gick bra inga problem och inte Situps heller.

Knäböjen är en av mina bättre saker och där var vi nästan ikapp men hade 3 knäböj kvar när dom gick i mål!

Så kan det gå. Kul var det iallafall!!




Idag har jag tränat ute i trädgården efter Måndagsklubben i Falun och deras programmering för dagen som var ett rent konditionspass och la till lite styrka före med Enarms Hantelpressar 11 kg 8/8*3 set, Dra in knäna på boll (magövning) 10*3 set.


4 varv av;

2 höga eller långa hopp jag gjorde varannan gång 2 Tuck Jumps och varannan 2 Grodhopp
60 meter löpning

Vila 4 min


200 m löpning+ 20 Burpees +200 m löpning vila 3 min

20 Box Jumps step down+400 m+ 10 Burpee- Box Jumps vila 3 min

400 m löpning+20  (ska egentligen vara ryska svingar 24 kg men äger ingen så det blev;) höga KB svingar m 16 kg+ 50 DU (jag gjorde 100 singelhopp)


Sen skulle det vara Knees to elbows eller Toes to bar men har ju ingen stång så hoppade det, avslutade med ett Superset med;

1 min Plankan mot boll på ett ben
10 Hantelthrusters m 11 kgs hantlar  

*3



Var ett jobbigt och flåsigt pass! Passade mig bra och funkade bra att göra nästan allt hemma.



Kom ihåg att boka in dig på ett One2One Coaching Kettlbellpass före semestern om du vill lära dig träna korta och intensiva pass lagomt till semestern, maila mig på mariemammabootcamp@hotmail.se för mer info eller bokning.





Kanske träna Kettlebell på stranden i sommar!!









Imorgon kväll drar jag vinnaren av presentkortet!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar