CrossFitness by Marie

söndag 17 juni 2012

Övningstips för ben och rumpa



Vilat i 2 dagar så jag hade mkt energi i dagens pass som var Måndagsklubbens fredagspass, jag var helt själv i boxen och även om det är roligt att köra flera tillsammans så får jag mer fokus och mer koncentraition när jag är själv vilket är bra men jag är rätt bra på att koppla bort allt när jag tränar fast det är full aktivitet.
Vi är nog alla olika där, en del vill inte alls träna själva eller som jag som gillar det och får ofta ut mer av det men att köra en Wod ger oftast mer när man är flera att sporras av.


Overheadsquats 90% 3*2 set 45 kg körde jag på sen var jag tvungen att prova att maxa en gång eftersom 45 kg var mitt senaste PR från ca 1,5 -2 månader sen, 50 kg gick bra och hade antagligen funkat med 52,5 kg kanske 55 kg med men stannade på 50 kg eftersom maxning inte var med i passet.

Frontsquats 90% 3*2 set 55 kg


2 set med 12 min vila mellan på tid;

20 KB svingar 16 kg
20 Thrusters 20 kg
400 m Rodd

Första varvet 3.31 min andra fick jag ingen tid på då det knackade på dörren så jag fick bryta en stund och öppna. Var riktigt jobbigt även om det var så kort tid hade kunnat jobbat på mer i Rodden i första var känslan efter men är lite seg i Rodd innan jag får upp tempot.

Filmen är från andra varvet...







Därefter gjorde jag Bulgarian split squats först med 35 kg på stången fram vilket var riktigt tungt så det blev 2/2*2 set, sen med 20 kgs stång bakom nacken 8/8*2 set.
En riktigt bra övning för bak och framsida lår och bra rumpövning helst när man lägger på lite vikt, har man inte skivstång funkar det lika bra med en Kettlebell på bröstet eller hantlar.


Första klippet med stången framför....



Bakom nacken........






Ettbens marklyft även den en toppen ben o rump övning som går att köra både med Kettlebell eller hantel eller skivstång, jag körde med 24 kgs Kettlebell 8/8 * 3 set.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar