CrossFitness by Marie

söndag 24 juni 2012

Träna på semestern?



Tillbaka hemma igen och det är skönt även om det är härligt att vara borta så är det skönt att komma hem igen, tillbaka i rutiner igen för ett tag iallafall för snart blir det ut och flänga igen och det är ju något som många gör av oss gör iallafall under sommaren och semestrar men hur får man till träning då?


Jag kan erkänna att jag får lite lätt panik när jag tänker på att jag ska bo i husvagn på crossbanor 2 veckor i sträck snart utan en crossfitbox i sikte, självklart kommer jag träna massor ändå och det finns inga ursäkter att inte göra det men jag kommer inte kunna träna på samma vis utan skivstång mm men jag tar med mig hopprep och minst en Kettlebell ev Hantlar så jag kommer kunna träna både styrka o kondition.

Jag hade målet att träna lördag och söndag nu under helgen men lördagen slutade i frustration då jag tog med mig min Kettlebell och skulle köra ett pass men jag fick ge upp för knotten, trodde jag skulle bli knäpp dom var helt galna in i munnen och öronen och det gick inte att vara ute.


Idag fick jag till ett litet träningpass men hann inte ta med min Kettlebell utan jag värmde upp med löpning och körde sen en liten cirkel med;

3 varv av;

30 Jumplunges
15 Smala armhävningar
30 Utfallssteg


Sen avslutade jag med en Tabata Knäböj m upphopp.

Det var det jag hann med på dom 20 min jag hade tid till och mina lår tyckte det var jobbigt iallafall och var så stumma att jag knappt klarade jogga tillbaka:)


Använd fantasin och det som finns att tillgå, backar-backintervaller, bänkar-boxjumps, trappor-trappintervaller tex.

Som ni ser måste man inte ha redskap för att få till ett jobbigt träningspass och inte mycket tid heller.

Som jag skrivit mycket om tidigare så är ju Tabata en perfekt intervallform som tar lite tid men är mycket effektiv och man kan välja i stort sett vilken övning som helst, löpning, thrusters, burpees, plankor med rörelse, armhävningar, knäböj, utfalls osv......



Arbeta på HÖG intensitet, på Max!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar