CrossFitness by Marie

måndag 4 mars 2013

Aiming High!



Åhh vilken bra dag gårdagen blev! Först superhärligt väder i Kläppen som vi spenderade ute med en härlig promenad runt området och fika i solen. Sen en hemfärd utan köer då vi slapp Vasaloppskön.

Sen hann jag med ett pass i boxen, inte så långt men så bra ändå:)

Började med Snatchar, första gången sen Peak your Performance i Falun med riktig stång och vikter och känslan sitter kvar det kändes så lätt och ínte forcerat som innan Tyngdlyftar kursen, körde upp till 37,5 kg och det kändes så lätt så jag la på 40 kg och det är ju mitt PR och det var innan min skada och har känts väldigt långt bort men igår så på första försöket tappade jag balansen och satte i knäet men kom upp ändå, men sen satt den, inte klockrent det finns alltid massor att jobba på med tekniken men ändå kändes inte så tungt heller, det enda var att det gör lite ont i min högra hand när jag har stången överhuvudet.
Men shit vad taggad jag blir att jobba mig upp i Snatchen och klara av tyngre vikter och få bättre teknik, målet är att klar 50 kg under detta år, lite kaxigt kanske men man måste sikta högt!


Fortsatte med Clean & Jerk och där har jag lite mer problem tycker jag så jag körde 4 set med 3 or på 45 kg istället för att lägga på mer.

Sen Backsquats 3* 2 set på 65 kg, 2*3 set på 75 kg med 10 Toes to Rings mellan varje set.

Det var vad jag hann med och även om jag var lite besviken att jag hade så dåligt flås så var lyckan total av att fått köra tungt igen, nu måste jag få med mer kondition i passen så jag slipper ha kondition som en kratta.





Snatch


.

Ikväll är det äntligen dags för att drilla min Kettlebell grupp igen efter en veckas Sportlovsuppehåll, ser mycket fram emot det:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar