CrossFitness by Marie

lördag 9 mars 2013

Open wod 13.1:/


I förrgår körde jag Pressar, Jerk, Overhead squats, lite Snatch, Bänkpress och Frontsquats på lättare vikter med många reps och avslutade med 20 Burpees, 10 fällknivar *3 varv, jobbigt - jag har ju inte kört kondition över huvudtaget på en månad och före det inte så mycket heller, tyvärr blivit lat och bekväm och tar mig sällan ur den "bekväma zonen" nuförtiden mer än med att jag kör riktigt tungt så jag blir trött av det.

Dels handlar det om bekvämlighet och att jag tycker styrka är mycket roligare det är min starka sida och så gör man ju ofta det som amn gillar och är bra på, sen har ju tiden för träning varit så knapp en längre period att jag inte hunnit så långa pass och då har jag prioriterat styrkedelan och teknikträning.

Om man tränar för att gå ner i vikt och bli mer muskulös är ju det upplägget bra men om man vill vara en allsidig atlet som ska tävla i crossfit funkar ju det sämre om man har dåligt flås och det vill ju jag:/


Uppvaknande igår när jag skulle köra Open Wod 13.1 :

17 min time cap

40 Burpees  target 15 cm upp
30 Snatches 20 kg
30 Burpees target 15 cm upp
30 Snatches 35 kg
20 Burpees target 15 cm upp
30 Snatches 45 kg
10 Burpees target 15 cm upp
Snatch 55 kg Max reps

Här kan ni se Open 13.1 utföras av Julie Foucher.


Burpees är så j--la jobbiga och sen är Snatchar en explosiv övning det med = skitflåsigt, trodde inte att 35 kg skulle kännas så himla tunga men det var galet tungt när man var så slut efter Burpeesarna som tog all min kraft, första på 35 kg fick jag inte ens upp och jag kände bara men vad fan ska jag inte kunna göra dom alls på 35 kg? Jag tror jag hade ca 6-7 min på mig när jag startade med 35 kg men jag hann bara göra 25 st så sammanlagt 125 reps i hela Woden och lite besviken att jag blev så tagen av Burpeesarna så jag fick ta nästa 45 sekunder att ta ner pulsen för att ens få upp stången med 35 kg.....

Med en bättre konditon hade jag hunnit in på 20 Burpeesarna en bit och sen är det klart att om man har 40 kg som max i Snatch så är 30 st -35 kg på rad tungt men jag får nog vara rätt nöjd ändå, bästa tjej i världen so far har gjort 202 reps!!! Helt galet ju!:)


Men jag blev faktiskt taggad nu att lägga in mer flås i min träning och bara det blir bart ute så ska jag börja köra lite löpning fast i intervallform då inte några distanser antagligen.



Här nere visar jag en film med först Armhävning med Klapp sen Armhävning med hopp in med smalt mellan händer och sen ut i brett igen, jag lovade ju visa och dessa övningar kan man självklart göra på knä med.

I onsdags på Kettlebell passet fick mina duktiga deltagare prova på dessa och dom är för härliga det gänget dom provar allt jag ber dom om hur tokigt det än är:) dom var grymma och var några st som klarade med klapp och flera med klapp när dom stod på knä....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar