CrossFitness by Marie

måndag 4 mars 2013

Good stuff!


Körde ett litet pass igår i källargymmet innan Kettlebellträningen i ca 25 min.
Man får var glad för det lilla och idag känner jag av en rejäl träningsvärk i baksida lår och rumpan:)

Började med Bänkpress,

CGBP 5 st 37,5 kg
Plyometriska armhävningar 8 st (med "hopp" ut i brett mellan händer- hopp in smalt med händer under kroppen)
*3 set

Sen pga av ont om tid använde jag mig av samma vikt genom passet och anpassade antalet reps istället.

Triset
Step up 1 ben m 37,5 kg i Rack 4/4
Bulgarian split squat 37,5 kg bakom nacken 4/4
Knäböj m explosiva upphopp 10 reps
*3 set

Detta var riktigt tungt åt ben och rumpa!!

Avslutade med;
Marklyft 77 kg 5 reps *3 set


Ett tips är att blanda få tunga reps med fler explosiva lätta reps som tex tunga Bänkpressar med Armhävningarna jag gjorde ska försöka filma det någon gång och lägga upp det på bloggen, det eller armhävningar med klapp. På bilden nedan visar Sanna Kallur en variant av explosiva Armhävningar som hon visade på Peak your Performance med "hopp" upp på lådor och ner mellan, såg galet svårt ut och inget jag vågar prova än.... men en variant till.

Tunga benövningar med explosiva knäböj med upphopp, Utfallshopp, Boxjumps höga el låga, Grodhopp/ Broadjump eller Tuckjumps.

Variation är bra grejjer!!

(Självklart är detta för den som är igång med sin träning och inte nybliven Mamma då ska man INTE följa detta Tips)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar