CrossFitness by Marie

måndag 18 mars 2013

Hoppsan Kerstin!



I lördags avverkade jag Open 13.2, visste den skulle bli riktigt jobbig då det handlar mest om flås och jag inte har något sådant :/

10 min Amrap

5 Shoulder to overhead 35 kg (Press)
10 Marklyft 35 kg
15 Boxjump 50 cm

Fick ont under min vänsterfot i Boxjumpsen och den har jag ju lite ont i varje dag så det var ju inget konstigt men belastningen när jag hoppade upp blev för mycket så jag  körde Step ups vilket jag tror många valde göra med men det tar ju förstås längre tid men samtidigt spar det ju energi när man inte är så jätteeffektiv i boxjumps så jag tror det var positivt för min del annars hade jag nog blivit död i benen och inte tagit mig igenom. Pressarna kändes jäkligt tunga redan efter ett par varv och där är jag lite kass på att köra många reps snabbt så det tog onödigt med tid, lättast var ju marklyften.

Jag hann med 7 varv och 15 reps -  225 reps vilket är jäkligt kasst men jag vet ju att konditionen är min svagaste länk just nu så det är ju inte helt oväntat direkt, jag fick till och med ont i bröstet av ansträngningen så trodde först jag var på väg att bli sjuk eller nåt men det var nog bara dålig kondis:). Men nu kommer jag att jobba på den nu minst 2 ggr / vecka så det är mer än senaste tiden iallafall.

Avslutade passet med 3 set med 6 kipping Pullups, 2 set med 5 reps och 1 med 4 reps. Känns som jag är på G där och äntligen måste jag säga, tog ju bara ca 1 år att lära sig Kippa någorlunda! Hallelulja!!




Hann inte med någon direkt träning idag men körde lite innan Kettlebell passet i ca 10 min och det blev 3 Triset med 27 kg- 5 Clean & Jerk, 10 Utfall med Skivstång bakom nacken och 5 Overhead squats, sen 2 Triset med samma på 37 kg. Blev mest som en uppvärmning men kroppen är öm och stel efter i lördags och jag har sån jäkla träningsvärk i triceps så allt jag gjorde kändes tungt och segt.....







Tuck Jump - Foto: Magdalena Björnsdotter


På kvällens Kettlebell pass fick dom jobba med rörlighet med pinne- tex Overhead squats, explosivitet tex - Tuck Jumps och slipa på tekniken i Jerk som är en svår övning att få till den rätta känslan men dom börjar få till det mer och mer och det är så häftigt att se allas framsteg!


Idag kunde man läsa i Borlänge Annonsblad en artikel jag skrivit om Träning för nyblivna mammor med tips på övningar och vad man bör tänka på bla, här hittar ni en länk sidan 30.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar