CrossFitness by Marie

fredag 15 mars 2013

Konditions bygge pågår


I onsdags när jag skulle träna blev jag illamående och yr så jag gjorde bara 3 set med 5* 67 kg Backsquats och 15 Knäböj m upphopp, lite obehaglig känsla men var nog lite hungrig och trött.

Igår bestämde jag mig för att köra ett snabbt pass hemma med flås, men törs inte hoppa och göra alltför mycket väsen av mig för grannarnas skull men det behövs ju inte för att bli slut!


Först en Amrap 8 min;

10 Höga Kb svingar 20 kg
8 Thrusters 20 kg Kb
6 Armhävningar

Sen vila 3 min

Amrap 10 min

5/5 Snatch 16 kg Kb
5/5 Utfall m 16 kg Kb
10 Fällkniven

Som sagt dåligt flås har jag och detta var riktigt jobbigt men det kan ju bara bli bättre än så här :)

Jag väntar på barmark nu så jag kan ut och börja löpträna i backe och ev några km intervaller, man kan ju löpträna nu med men jag gillar inte isfläckar och kylan så jag väntar in värmen....


Hoppas våren är på väg för v 15 startar både Boot camp för Mammor och CrossFitness passen ute.
Jag tror våren har kommit lite längre nere i Belgien dit vi åker om 2 veckor och spenderar 1,5 vecka på motorcross läger och EM som vår Victor ska köra, hoppas det iallafall så det går att träna ute med Kettlebells som blir det enda redskap jag tar med mig.



Köttfärs är ju lätt att variera och den här gången blev det vitlök, soltorkad tomat och curry som fick smaksätta den, sen en Tomatsalsa med olika bönor, Kidneybönor, Stora vita bönor och kikärter, tomat och vitlök, olivolja, salt och grovmalen svartpeppar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar