CrossFitness by Marie

tisdag 12 mars 2013

Inställning?




Jag har nu mer och mer accepterat att jag får lov att träna efter de förutsättningar som finns för dagen och nu när vi bor i lägenhet igen har jag inte samma utrymme som i huset så jag får nöja mig med mina Kettlebells och Hantlar, så småningom kommer nog ett Chinsräcke och mina ringar upp men nu har jag inte det så igår körde jag med det jag har att tillgå;

( Det är inte det att jag inte får bra träning av enbart de redskapen, utan mer min inställning att jag vill kunna välja mer och ha möjligheten för jag blivit van med det, men jag har ju planer för framtiden och en dag hoppas jag ha min egen träningslokal med all utrustning och träna mig själv och andra där. Men det bevisar ju bara hur viktigt det är med sin inställning, att med rätt inställning går allt med fel inte mycket blir bra.... )


Sittande Enarmspress 14 kg 6/6 * 4 set

Step up 1 ben 20 kg Kb 8/8
Enarmsrodd 20 kg Kb 10/10
*4 set

Kb press 20 kg 10 st
Gobletsquat 20 kg Kb 14 st
*4 set

Turkish Get up 20 kg Kb 3/3
10, 20, 30 st Fällknivar
*3 set

Kb Clean & Jerk 16 kg 15/15 *3 set

Blev ett ganska tungt pass ändå och jag var trött och nöjd efter trots att jag inte la in något flås just mer än lite i  KB Clean & Jerk möjligtvis, det är ju den jag måste få till mer av men jag har som sagt blivit lite lat och bekväm och jag måste väl bara Just Do it och inte fundera så mycket över om jag orkar, hinner, kan osv :) inställningen igen I know!!



Igår fick dom köra Turkish Get up Kettlebellpasset bla som jag blir så stolt över dom att dom vågar ta de tyngre Kettlebellsen och köra med nu, många av dom!
Sen fick dom gör Open wod 13.1 fast med Kettlbells och jag tänkte ju lite fel där och delade 30 Snatcharna på 15/ arm men eftersom de körde på samma vikt igenom borde dom ju absolut ha kunnat köra 30/30 istället de som har tekniken då KB snatchar går mycket snabbare och lättare än vanlig Snatch så många hann ju göra många Snatchar sista vändan:).... men dom imponerar, alla dessa 100 Burpees tar dom sig igenom utan större problem!



Turkish Get Ups


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar