CrossFitness by Marie

onsdag 25 april 2012

Benmos av 150 Boxjumps.......?





Synkade utfall!:)

Knäböjshopp


Jump Lunges

Mountainclimbers




Älskar onsdagar..... börjde dagen med att träna duktiga mammor som kämpade på så bra!

Tränat ett Crossfit PT pass igen med Micke och fått lära mig massa nyttigt idag igen och jag börjar få kläm på Cleans, Snatchar och Split Jerks, det är så kul när man känner att man börjar behärska det :)

Mer om det och film från passet kommer i ett annat inlägg.


Sen träna igen, ja igen för jag är barnledig och då passar jag på att träna :) mitt favorit Kettlebell & Mobilitetspass var inställt så jag körde själv och jag hade grymt ömma och träningsvärkande axlar och armar sen gårdagens Push pressar och dagens olika övningar på PT passet så jag skulle egentligen vila överkroppen tänkte jag men det blev lite för dom ändå, jobbade lite med Superövningen Manmaker som är så himla jobbig och stora delar av kroppen får jobba i den. ( men jag tror jag använde tyngre hantlar än mannen i videon:) jag körde med 15 kgs hantlar hans var nog 10 kgs eller tom 5 kgs kanske:).

Lekte lite med Kettlebellen och gjorde en hel del Clean & Jerk den övningen jag haft svårast för i Kettlebell men nu börjar det flyta och känns rätt bra mot i början efter utbildningen, ska filma dom någon dag för att analysera mer hur dom ser ut....

150 Boxjumps på herrhöjden, lite Pistols och tunga Bulgarian Split squats med 15 kgs hantlar har gjort rejält med benmos och även rumpan fick jobba en hel del känner jag, träningsvärken kommer nog komma på besök:)


Har jag sagt att jag älskar att träna? Antar det men jag gör faktiskt det, älskar känslan av att jag är stark och klarar det mesta själv, min kropp är funktionell och klarar massor. Skillnad mot när jag varit gravid och inte kunnat göra ett skit, inte lyfta, inte gå knappt, vara helt handikappad av foglossningar det gör att man verkligen uppskattar känslan av att vara stark och uthållig och inte behöva hjälp till allt!

Avslutade kvällen med att träna ett gäng tuffa tjejer som fick jobba på i olika Cirklar idag och mycket frustande och pustande blev det men dom gav inte upp ser många framsteg och det är lycka för mig!

En bild som flera jag känner lagt upp i sina Facebook statusar och den är ju för härlig, den vill jag mina tjejer ska ha framför sig på mina träningar när dom börjar gnälla att dom inte orkar mer, haha... eller den mittersta i det här inlägget



That`s right!:)




1 kommentar: