CrossFitness by Marie

onsdag 11 april 2012

Crossfit PT pass




Crossfit Pt passet idag, i boxen



Massor in i huvudet under mitt PT pass med Micke på Må Bättre Borlänge, har lärt mig massor men det är svårt sätta ihop allt, tror man behöver smälta infon ett tag och sen prova på nästa pass att få ihop allt, men att nöta tekniken om och om igen är enda sättet att lära sig och jag vill göra rätt och ha bra teknik så det är bara att vara petig och göra om och göra rätt:)

Det som är så bra med att ha egen PT är att man vet att denne korrigerar så fort man gör fel och man behöver inte oroa sig att man fortsätter göra fel. 

Vi körde Cleans och Snatch, tekniken för dom.... om jag inte skulle hålla på med Crossfit skulle jag vilja hålla på med Tyngdlyftning, helt seriöst, tycker det är skitcoolt och imponerande med vilka vikter även små tjejer kan klara av med bra teknik.


Kan verkligen rekommendera att köra några pass med egen PT ger verkligen massor.




Snabba armbågar, hoppläge, knän bak, knän fram......mm mycket att hålla reda på!




Körde ett Kettlebell och mobilitetspass på kvällen med, jobbigt roligt och skönt med härlig stretch!!!


Har plågat ett gäng tjejer på kvällsträningen ikväll, dom tog verkligen slut många av dom men det fantastiska är att det alltid finns en till repetition att göra fast man tror man dör..... :)





1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag du har haft! Mycket du har hunnit, tom plågat lite ;)
    Kram!

    SvaraRadera