CrossFitness by Marie

tisdag 24 april 2012

Bootcamp för Mammor i bilder.....




Barnvagnarna uppradade

Utfallssteg i backe med barnvagn är tungt :)



3 steg 1 armhävning- tufft för dom nyblivna mammorna....



Krypa under utan att sätta i knäna, jobbigt för både den som står i Plankan och den som krälar, BOOTCAMP you know :)


Haft ett härligt Bootcamp pass för mammor idag, blir så glad och stolt av att se deras framsteg med mera styrka och flås.
Dom fick kämpa på och jag lovar att man kan bli trött och slut utan att springa eller hoppa som de nyblivna mammorna inte får göra på mina pass, vi fokuserar på att bygga upp det som blivit försvagat under graviditeten framförallt bålen men i stort sett hela kroppen behöver byggas upp igen och vi jobbar med mycket styrka men även en hel del konditon, som Trappintervaller och Backintervaller i olika former utan löpning.





Ett riktigt jobbigt pass har jag gjort idag, fy sjutton så nära att kräkas jag var.

5 min Amrap (as many rounds as possible)

5 Push Press 40 kg killar / 25 kg tjejer
5 Burpees
10 Vändor Shuttle runs

Vila 3 min sen upprepa så det blir 4*5 min jobba

Jag fick ihop 12 vändor och 49 reps sammanlagt och jag gick ut lite för hårt första 5 min men annnars höll jag rätt jämnt tempo och försämrade inte antalet vändor och reps alltför mycket mot slutet.

Men det var så jobbigt, helt sjukt!

Styrkedelen före där gjorde vi enarms Push Jerks med hantel eller Kettlebell och jag började med 16 kgs KB och det kändes ju bra o naturligt att göra med en KB sen tog jag 20 kgs Hantel istället och vikten funkade bra men kändes konstigt med en hantel bara, fick lite kortslutning men gjorde 3 reps * 5 sets m den vikten iallafall och det var rätt tungt på slutet men det gick!
Kände mig riktigt stark idag:)




6 kommentarer:

  1. Du är stark!!! (svar: den kroppen har du ju redan)

    SvaraRadera
  2. Starka du!! :P Haha! Kände mig nöjd med 15 kg hanteln! :)) //Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, känns ju skönt att få vara starkare än dig för en gångs skull men i Woden fick jag spö av dig men snart så Helene har jag bra kondis igen och då jäklar!:)

      Radera
  3. Härligt pass! Har haft mitt nu på morgonen också! Skitkul! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt! Dom starka morsorna sprids över hela Sverige, tom på Gotland!:)

      Radera