CrossFitness by Marie

torsdag 26 april 2012

Träningsvärk och övningstips





Nu ska jag gå och sova åker till Malmö tidigt imorgon bitt och jag har sån himla huvudvärk så jag hoppas jag inte kommer bli sjuk nu, det vore ju typiskt....

Träningsvärken idag är inte att leka med, har typ ont överallt och framförallt i ben, rumpa, överarmar och axlar, men men imorgon tränar jag bort den när vi ska besöka Crossfit Gripen i Malmö!



Visar ett klipp här nedan med Mountainclimbers som är en favorit kroppstyrkeövning, riktigt jobbig om man håller tempot uppe. Vi kör den mycket på mina träningar och även mammorna på Bootcampen får köra den fast en modifierad variant utan hoppen där man går in och ut istället.

Att tänka på att suga in naveln mot ryggraden precis som i en planka är viktigt.


Man kan köra den som en finisher på sitt styrkepass eller varför inte efter löppasset och sätta klockan på tex 2 min och ge max under dom och försöka hinna med så många reps som möjligt.



3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att du inte blir sjuk. Ha det gott i Malmö!

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen nya bannerbilden. Fast det blir knäppt med texten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag fick inte till bilden riktigt är inte direkt tekniskt lagd:) behöver nog experthjälp....

      Radera