CrossFitness by Marie

söndag 1 april 2012

Vinst!!!



Vinst i KM i fredags men var inte lika stort som det låter, delade 1a platsen med Ida och den tredje tjejen som var med hon bröt i Woden då hon inte kände sig helt hundra.....

Jag hittade rätt snabbt moodet när jag kom ner i boxen, egen house DJ på plats i boxen gjorde det ännu lättare att bli taggad!

Nöjd med styrkedelen där jag satt 2 nya PR, i Floorpress (som bänkpress fast liggande på golvet) där jag ökade från 42,5 kg till 52,5 kg, skaplig ökning och ingen aning hur det gick till:), i Overhead squats ökade jag från 42,5 kg till 45 kg.
Clean där stannade jag på mitt gamla PR 52,5 kg, fick inte till det riktigt där men det blir att nöta på tekniken i Cleans.


Woden i KM var Filthy fifty, så jäkla jobbig och tuff!

50 Boxjumps
50 Jumping Pullups
50 höga KB svingar 16 kg
50 Utfallsteg
50 Knees to elbows
50 Push press 15 kg
50 Wallballs
50 Supermans
50 Burpees
50 Double unders el 150 singelhopp (som jag gjorde)


Knees to Elbows där dog jag lite, kan fan inte göra dom o det blev en eller två åt gången tog ruskigt lång tid att ta sig igenom.

Tiden blev 28.15 min och jag var helt död efter, sjukt jobbigt!










Hade tydligen lite energi kvar för jag var tvungen att prova på att göra handstående på 1 arm som jag inte provat tidigare för det såg så svårt ut, men det gick ju det med:)!

2 kommentarer: