CrossFitness by Marie

torsdag 15 november 2012

Att nå mål.....



Igår lyckades jag äntligen med något jag jag försökt lära mig väldigt länge, sen i slutet av oktober förra året. Kollade i ett gammalt inlägg från ca 1 år sen i bloggen med mina Mål då. Kul att se att jag klarat alla mina mål jag satt upp då, Pistols, Kipping Pull Ups ( mycket att jobba på men kan göra dom iallafall) och sen Double Unders (Dubbelhopp m hopprep) som jag haft såna problem med och tänkt att jag är ett hopplöst fall.
Har tragglat på i ett helt år nu utan att lyckas lösa gåtan med Double Unders, men igår släppte det äntligen och jag lyckades hoppa mellan vart 3-5 hopp som dubbelhopp, inte alls smidiga eller så många men att tagit mig över tröskeln nu känns så himla bra nu ska jag fortsätta nöta så jag kan göra 10, 20, 50, 100 efter varandra framöver.

Skam den som ger sig!




Mål är ju jätteviktiga och jag har ju många träningsrelaterade mål kvar att jobba på men behöver friska händer för att jobba på med många av dom, ett stort mål är Muscle ups och nu när 2 av mina grymma brudar i boxen klarat av Muscle Ups så vet jag att det inte alls är omöjligt....

Mål kan vara både yta och prestation, det viktiga är att man drivs av dom och utvecklas av dom.

Om man till att börja med har utseendemässiga mål som tex viktnedgång och sen nått sin ideal vikt så måste man byta ut målet mot något annat och oavsett vad man gillar för slags träning kan man skapa sig nya mål kring den, för en sak är säker att klara av ett uppsatt mål ger massor av välbefinnande och glädje och stärker ju självförtroendet dessutom!



Andrea Ager doing MU



Jobbade även på Kettlebell Clean & Jerk och gjorde 5 set med 20 per hand med 12 kg KB var riktigt svettigt och  tycker jag fick till tekniken helt okej både på höger och vänster som varit svårt tidigare, men upprepning ger färdighet:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar