CrossFitness by Marie

tisdag 13 november 2012

Windmill



Hade ingen plan med vad jag skulle träna i söndags igen..... Men när man har Kettlebells hemma så behöver man aldrig fundera det går alltid göra bra pass med dom som ökar styrkan, uthålligheten och rörligheten.

Jag fortsatte jobba på med mina KB Snatchar 12 kg- 150 st på 6.30 min utan att sätta ner Kettlebellen, skulle gärna vilja köra med 16 kgs istället men jag känner av för mycket i händerna och handleder då så jag får jobba på i längre intervaller med lättare vikter istället, ska köra lite Long cycel i den här veckan i KB Clean & Jerk får se hur det fungerar........


Riktigt varm och lite mindre stel kunde jag jobba på med KB Windmill och gjorde 3/3 * 4 set. En bra rörlighets övning som låter bålen jobba en hel del med för att stabilisera.


Windmill

Windmill



Gjorde sedan 2 Tabatas- den första med Svingar 20 kg KB och den andra Thrusters 16 kg Kb, försökte ligga på samma antal reps i varje intervall och klarade det hyfsat blev någon mindre i nån utav intervallerna som mest beror på att jag var seg att ta upp och vända Kettlebellen på bröstet när jag skulle köra Thrusters då det är ett moment som gör ont för mig.


Imorgon ska jag visa något som gjorde min dag idag.......






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar