CrossFitness by Marie

söndag 25 november 2012

In the box





Testar HSPU...


Var så laddad inför ett pass i boxen igår men det blev inte helt som jag tänkt mig, dels vill jag nog tro att mina händer och handleder är bättre än vad de är och sen något så irriterande som ett par för tighta och stela träningstights så jag kunde inte göra varken Toes 2 bar eller Knees to Elbows i dom för det tog stopp. Sjukt irriterande verkligen!

Jobbade på med Snatchar, körde 10 st ettor på 25 kg och 5 st ettor på 30 kg, höll mig kvar på låga vikter jag har inga problem att få upp stången men när den väl är uppe känns den jättetung för jag är nog väldigt svag i handlederna insåg jag igår dels då och sen när jag försöker mig på strikta Chins och Pullups så har jag ingen som helst kraft det går bara inte att dra mig upp men att Kippa dom går någorlunda, känns konstigt då strikta varit min starkare sida tidigare i jämförelse mot Kippade.


Kände mig redo att köra lite lätta Clean & Jerk och det går ju rätt ok men jag spänner mig av rädsla att det ska göra ont så det blir ju inte så jättebra, gäller att ta emot stången i vändningen rätt o sen är jag inte redo för tunga vikter i Jerk klarar inte stabilisera det än. Jag gjorde 5*30 kg och 4*40 kg, var skönt att känna att jag iallafall kan göra dom nu även om det blir väldigt försiktigt och inte tungt.


Körde i GDH (Glute ham developer) ställningen i Superset Situps m 5 kg viktskiva och sen Baksidan
4 set * 10

Situpsen riktigt jobbiga med vikten på och idag har jag träningsvärk i magmusklerna:), fick även riktigt bra kontakt med baksida lår, rumpa och även delar av ryggen när jag körde baksidan och det blev tungt sista setet där med......








Det blev även Frontsquats igår;

2 set *3 @ 55 kg
3 set *3 @ 60 kg
2 set *2 @ 65 kg

Avslutade varje set med 2 långa Broadjumps/Grodhopp.

Filmen visar sista setet med 65 kg på, ser att mina knän åkte in på sista repsen för jag var trött antagligen.









Avslutade med Wallballs 5 set *15 st, Wallballs som ni ser i filmen, en riktigt bra övning som nästan alla kan köra, man behöver en medicinboll med valfri vikt jag brukar köra på 6 kg eller 8 kg idag blev det 6 kg ville testa hur det fungerade med händer och handleder, en vägg som håller att kasta mot och sen är det bara köra som enskild övning eller i kombination med andra styrkeövningar.
Denna övning jobbar med stora delar av kroppen och mycket flås, att tänka på att ta emot samtidigt som man går ner och framför kroppen sen uppåt samtidigt som du kastar och får med kraften, man ska ner i 90 grader i knäböjen minst och ju längre ner desto mer får du jobba.


Var tvungen att testa Hspu igår och se hur jag klarar dom nu, strikta kontrollerade en bit ner gick ok men kippade gjorde ont och gick inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar