CrossFitness by Marie

torsdag 29 november 2012

Träningsglädje



Älskar att känna att jag inspirerar, att träningsglädjen sprider sig som en löpeld i min närhet och nu när jag lyckats träningsfrälsa min sambo då har jag verkligen lyckats!
Mer anti träning än han varit får man leta efter:)

Kanske inte helt där ännu, men en bit på väg iallafall och det är viktigt för mig för det handlar ju om hälsan.

Jag kan ibland tänka att faktiskt så har jag nog lyckats få en och en annan soffpotatis att bli träningsfrälst och vad kunde vara bättre än det, fred på jorden förstås men det är en annan femma.

Idag har jag lärt sambo Marklyft, backsquats och Overheadsquats och lite kul är det ju att jag nästan är starkare än honom i dom övningarna än så länge tills han lärt sig tekniken ordentligt!

Men vet att det inte kommer vara länge men på lördag laddar jag för en Crossfit total med maxningar i backsquats och Marklyft, press hoppar jag för handlederna skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar