CrossFitness by Marie

söndag 18 november 2012

Step out of safe zone

Igår kom jag verkligen ut ur den bekväma zonen när jag körde med Mia och Therese i boxen, vi körde en Amrap med;

5 min
4 pullups
4 knees to elbows
4 höga boxjumps

Vila 3 min

5 min
8 Frontsquat 45 kg
8 Höga Kb svingar 24 kg
40 singelhopp

Vila 3 min

5 min
4 marklyft 75 kg
4 dubbla Kb clean 12 kg
4 dubbla Kb Jerk 12 kg


Skitjobbigt men skönt efteråt att ha gett allt igen.....

Detta var min variant och vikterna jag körde på jag kunde inte göra vissa av övningarna dom körde för händerna så modifierade lite för mina händers skull.

Tjejerna körde HSPU (handstand push ups) där jag körde Pullups, jag längtar så efter att köra handstående igen och armhävningar, lite weird kanske men det är övningar jag gillar och handstående behöver jag träna på i alla olika sätt men den belastningen är för stor för händer och handleder.






Får mycket ny energi av passen i boxen även om det blir väldigt sällan nuförtiden, kul och få kämpa mot andra:) och betydligt lättare att verkligen ta i och pressa sig själv mot när jag kör hemma själv.

Jag har inga problem att köra riktigt tungt själv men har svårt att hålla intensiteten uppe när jag är själv och blir lite lat som vi är av naturen.

Tränar du utanför den bekväma zonen emellanåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar