CrossFitness by Marie

söndag 11 november 2012

Tunga Böj igen o Pullups:)



Blev ett kvällspass i boxen för mig igår, alldeles ensam där och det är så skönt att kunna åka dit och bara släppa allt under ca 1 timme o fokusera helt på träningen, hemma blir det lätt väldigt stressat när man klämmer in träningen mellan saker.

Jag är av någon anledning mycket noggrannare med uppvärmningen där än hemma och värmer nog alltid ca 15-20 min där vilket ger bättre resultat märker jag ju men som sagt hemma är det ju tiden som man fightas mot oftast men när jag väl åker in till stan för att träna då har jag avsatt en timme för träningen och har därmed mer tid att värma.

Jag har längtat efter att köra Snatchar (med skivstång) och har denna vecka känt mig lite bättre i händer och handleder så tänkte måste se vad jag klarar att göra nu med händerna.

Jag gjorde 10 Snatchar på 25 kg och de kändes okej, det kritiska är när jag kommit upp på utlåsta armar, att klara av att stabilisera och det skulle inte gå med mer vikt på kändes lite läskigt nu men släppte efter ett par Snatchar när jag insåg att jag hade kontroll.

Man blir ju lite nojjig när man inte kunnat göra många övningar sen i september när jag skadade mig och är orolig att man tappat dom helt men det är nog ingen fara egentligen, Snatcharna fanns där som innan en hel del att jobba på förstås men inte sämre iallfall:)

Frivändningen som jag skadade mig i provade jag en på 25 kg och dom finns ju med där men det är verkligen inte handlederna redo för den belastningen.


Pullups också något jag oroat mig för då jag har mycket att jobba på med dom men dom Kippade fungerade bra och kändes inte av i händer och handleder, däremot strikta PU och Chins kändes av och dom lät jag bli.


Jag körde Backsquats 65 kg 3*5 set med 2 höga Boxjumps direkt efter varje set och i vilan 4 Kipping Pullups för att vara lite tidseffektiv.


Tunga böj igen:)


Höga Boxjumps



Provade sen efter på lite trötta ben hur högt jag kunde hoppa upp på boxen och ganska högt men det slutade med att jag slog i smalbenet och skrapade upp det.....

Körde en liten Metcon med;

4 varv av;
4 PU
8 Höga Boxjumps

3 varv av;
7 Rodd i ringar liggandes pararellt
100 m rodd



Fick upp flåset rätt bra sen var det dags att åka hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar