CrossFitness by Marie

torsdag 8 november 2012

Improvisera



När jag tränade  häromdagen och körde Step up m KB filmade jag o Charlie var lite nyfiken kan man säga när han såg sig själv i telefonen, så ser det ut när man har barn och tränar:), men så här ser de ut iallafall Step ups med foten kvar på stolen/bänken, gärna tung vikt för mer rumpträning och även bålen får jobba en hel del som i alla tung lyft.




video




Ont om tid som vanligt igår när jag skulle träna och hade ingen riktig plan vad jag skulle göra men som tur är så poppar det snabbt upp i huvudet när jag värmer upp vad jag ska köra!

12 kg KB Snatchar 200 st-25/ hand *4/ hand utan att sätta ner KB (riktigt svettigt och jobbigt:)

20 kg KB Sumo Deadlift high Pull -Boxjump 15 st *3 set

12 kg KB Enarmspress 4/4 *4 set

16 kg KB Draken 6/6 * 4 set

8 Utfallssteg m 16 kg KB på en sida + 4/4 Overheadsquats m 16 kg KB på 1 sida * 4 set ( mycket svårare med bara 1 KB än 1 i varje hand, mycket bål måste kopplas på för att hålla balansen, som i filmen)


video


Det blev ett helt ok pass trots att jag inte hade någon plan innan men det bästa är förstås att ha planerat innan vad man vill köra.

2 kommentarer:

  1. Hihi, en sådan söt liten gosse som dök upp i hörnet. Tack för bra träningstips! /Jennifer

    SvaraRadera