CrossFitness by Marie

torsdag 13 december 2012

4 min



Var in igår och träffade mina lagkamrater och vi bestämde vem som skulle köra vad och taktik.

Det är 5 olika Event och det första och sista kör man alla 3 samtidigt och sen kör vi ett varsitt däremellan.

20 min tar hela tävlingen från start till mål varav 4 min är ens "egna" så vi snackar inte uthållighet utan explosivt och snabbt ska det gå!

EVENT 1 - Team work(in)

Hela laget ska under 3 min:AMRAP weighted step-up på box 50 cm


EVENT 2 - Chimporilla

Efter att en av tjejerna klappat de andra två i händerna så startar chimporilla:

4 min amrap:Burpee dumbell thruster 2x6 kg hantlar



EVENT 3 - MK basic in a double

Efter handklapp med föregående tjej så genomförs denna:

AMRAP 4 min:6 power clean 40 kg10 goblet squat med 12 kg kettlebell

EVENT 4 - Better on the other side:


Sista tjejen gör en handklapp med föregående wod-tjej och startar med denna STEGE:

4 min AMRAP:

3 marklyft 60 kg
3 box jump over
3 kettlebellsvingar 16 kg

3 box jump over

6 marklyft
3 box jump over
6 KB svingar

3 box jump over
osv.....

EVENT 5 - Team work(out)

Detta är den avslutande woden som alla i laget genomför tillsammans!

4 min AMRAP:
Max antal pullups 
40 kg Barbell stand


Ni hittar eventet  Strong Girls championship på Facebook.

Kl 12 på lördag smäller det!




Provade på mina övningar jag ska köra imorgon i 4 min och 4 min är inte mycket men pulsen kan rusa upp på dom kan jag lova och vikter som verkade väldigt lätta kändes inte det efter 1 min hade gått bara. Kommer bli riktigt tufft att hinna så många reps som möjligt. Försöker hitta lite självförtroende och tänka som bilden nedan.......




Hoppas det!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar