CrossFitness by Marie

torsdag 6 december 2012

Ab killer






Dagens pass

Jag har jobbat på med Double Unders lite då och då men har fått ont mina knän så har bara blivit då och då men nu har det släppt lite och antagligen för att min teknik blivit lite bättre, jag gjorde idag 12 st DU vartannat Dubbelhopp och det är mer än jag gjort tidigare, jag kan ibland inte göra ett enda och måste hitta takten för att få flytet i hoppen och taktkänsla är inte mitt andranamn direkt:)

Gjorde Pistols med en pinne i utlåsta armar överhuvudet, jättesvårt att inte falla fram och att hålla balansen och tycker man Overhead squats är svåra så är detta supersvårt!


Mitt träningspass idag var tungt det med helst Plankan m armhävning och Rotation var riktigt tungt och jag funderade på att minska ner antalet reps sista setet, men nix jag kämpade på och det gick ju såklart.


Clean & Jerk med 20 kg var också tungt, helst på min vänster sida men det går framåt och jag var rädd för att det skulle göra ont men det funkade bra.

Har filmat övningen "Dra in knäna på bollen" en riktig magdödare och den är jobbigare ju saktare och mer kontrollerat man gör den.

Tänk på att suga in magen och vara rak i kroppen.

Charlie är jättesur i bakgrunden för han inte får ha bollen och när jag är klar och han får ta den så vill han inte ha den mer :) älskar trotsiga barn <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar