CrossFitness by Marie

tisdag 11 december 2012

Sista passet med gänget




Foto: Magdalena Björnsdotter


Igår var det sista passet med Kettlebell gruppen för det här året och vilken träningshöst det varit, är så stolt över mina adepters utveckling inom teknik, uthållighet och styrka.

Men redan v 2 drar vi igång igen med 2 pass i veckan, måndagar och onsdagar kl 20-21 och är du ute efter en träningsform som ger dig massa utmaningar och ökar styrka, uthållighet, rörlighet, explosivitet, teknik och dessutom är skitkul så hör av dig, det finns några få platser kvar. Vi håller till i Mora by Gustafs.
Maila mig på mariemammabootcamp@hotmail.se eller ring mig på 0702497426.




Jag blir så glad när det går framåt med mina händer och idag kände jag mig redo för HSPU, var lite orolig och spänd när jag skulle prova göra Kippade HSPU men rackarns vilken härlig känsla när det fungerar!!!

Först körde jag styrka efter en lång uppvärmning med Hoppreps tragglande och rörlighetsövningar.

I superset:

Bulgarian split squat 6/6 m 20 kg KB
Overheadsquats 5/5 med 20 kg KB på 1 hand (som filmen visar)
*3 set







15/15 singelhopp med 1 ben


Bröstflyes på boll 8 st m 9 kgs hantlar
Backflyes m 9 kgs hantlar 
*4 set


15/15 singelhopp med 1 ben

Amrap 8 min

2 Hspu
5/5 Pistols
10 Höga kb svingar 20 kg


Gjorde ett extra varv och filmade för er skull:), men här är jag helt slut i axlar och ben och det är inte vackra reps direkt.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar