CrossFitness by Marie

onsdag 5 december 2012

Hard Work pays off




Passet tog musten ur mig idag...


Var helt slut i axlarna idag efter gårdagens korta KB pass jag körde med 100 svingar och 150 Clean & Jerk med 16 kg. Det är riktigt tungt med Jerk med 16 kg och jag har jobbigare på vänstern med den men ändå börjar det kännas bättre och bättre även om jag fortfarande har lite känningar i höger handen ibland så går det bra tycker jag och jag börjar faktiskt få flyt i tekniken med, övning ger färdighet och nu när det blir mest hemmaträning så blir det mer Kettlebell och därmed så borde jag ju också bli starkare och skickligare med klotet:)



Dagens pass fick bli lite blandat med fokus på ben och ganska tunga vikter och jag började med massa hopprepshopp och rörlighetsövningar.


I Superset;

4 set
8 Flyes
12 Hantelpress på boll


50 Hopprep (några DU)

4 set
5/5 Bulgarian Split Squat
Draken

50 Hopprep

3 set
8/8 Step up m 1 ben i taget
10 SDHP (sumo deadlift high pull)+Boxjump

50 Hopprep

Avslutade med 20 Thrusters m KB och 10 Fällkniv m KB

Jag körde tungt rakt igenom och jag fick lägga in vila mellan varje set och efter hopprep för att palla, benen kändes riktigt tunga idag.

Men tunga övningar är det som ger resultat och starka muskler och det är en skön känsla att köra slut på kroppen!


Inte den här helgen men nästa ska jag och två grymma tjejer från boxen vara med i en Crossfit tävling som körs i sin egen box med egen domare och någon som filmar det hela som ska skickas in för bedömning.

Strong girls Championsship heter tävlingen och lag från hela Sverige deltar med både rookies som oss och lag med svenska eliten.

Hoppas på att det kommer bli grenar jag fixar, inte handstående mao för mina handleder.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar