CrossFitness by Marie

fredag 28 december 2012

Jag kan Frivända igen!!!




Frivändning

Var en öm och trött kropp som jag skulle träna med i boxen igår men fick göra det bästa av situationen och höll mig ändå till planen till största del.

Snatch 3* 25 kg med 2 st OHS på varje, 3* 30 kg + 2 OHS, 3* 32,5 kg+2 OHS, 1*35 kg +2 OHS

Första gången jag kör tyngre Snatchar än 30 kg sen jag skadade mig och första gången jag klarar av flera reps OHS med mer vikt än bara stången sedan skadan och jag klarade av att stabilisera någorlunda nu utan att få ont i början men de sista repsen började jag känna av lite igen så jag stannade där.

Frivändningar 2*35 kg + 2 Frontsquats, 4* 40 kg +2 FS, 2*45 kg +2 FS, 2*50 kg +2 FS, 2*52,5 kg + 2 FS, 1* 55 kg

Kändes så bra att kunna köra relativt tunga frivändningar igen utan att känna av någon smärta men jag är lite spänd än, sitter väl i lite än att man är rädd att göra om samma sak igen antar jag...


3 superset med :

10 GHD Back extensions m 5 kg vikt
10 GHD Situps m 5 kg vikt

Hade som plan att prova på lite Ring Dips men det är för ostabilt för mina handleder och jag klararde inte av att stabilisera dom än. Känns lite surt men jag ska vara glad att jag redan är så pass bra som jag är i handlederna.

Avslutade med 4 set med 4 Fronstsquats 55 kg, på skakiga och trötta ben kan jag säga, trappen upp från gymmet kändes oändligt lång :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar