CrossFitness by Marie

söndag 9 december 2012

Vart är min kondition?







Har haft en sådär helg ur träningsperspektiv annars en härlig helg men just träningen har inte känts något vidare faktiskt.

Så jag letade på lite inspirerande bilder på andra istället kanske jag kan få lite postiv känsla med träningen ändå, att kämpa på!


Igår körde jag i boxen och det var ju kul som vanligt att köra med tjejerna och det kändes bra att köra Frivändningar nu tom och gjorde även lite Jerkar, upp till 45 kg fungerade det bra men det märks att man spänner sig och är rädd att det ska göra ont igen så rörelsen blir ju inte fullt ut.

Skulle avsluta med en Wod med Wallballs, Boxjumps, KB Snatchar och Burpees men fattar inte vad som är fel? Jag har inget flås och orkar inget alls och hade en spya i halsen trots att tempot var riktigt dåligt.

Jag kände mig superansträngd i flera timmar efter i lungorna trots att det var en liten Wod och jag inte på något vis körde i högt tempo. Nog för att jag kör mer styrka än kondition men bättre kondition än så borde jag ha.


Och idag gjorde jag en liten Chipper här hemma och reaktionen var samma här, vart är min konditon och ork någonstans????


Detta var Chippern iallafall om någon är sugen att testa hemma:)

20 Burpees
20 Goblet squats 20 kg KB
20 Pressar 20 kg KB
20 Utfallsteg m 20 kg KB överhuvudet
20 (10/10) Enarmspressar 12 kg KB
20 Höga svingar 20 kg KB

20 Burpees
20 Goblet squats 20 kg KB
20 Pressar 20 kg KB
20 Utfallsteg m 20 kg KB överhuvudet
20 (10/10) Enarmspressar 12 kg KB
20 Höga svingar 20 kg KB

Hur snabbt kan du göra den??










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar