CrossFitness by Marie

lördag 15 december 2012

We are all the Winners!




Igår morse vaknade jag med stickande hals som man kan göra ibland men trodde det skulle försvinna så fort jag kommit upp som det oftast brukar göra men nä då, blev värre och värre och jag hade svårt att svälja hela dagen för det gjorde ont i halsen, inte direkt vad man vill när man ska ge järnet.
På kvällen fick jag frossa och ont i kroppen och kändes som feber så jag somnade 20.00 men vaknade imorse efter 12 timmars sömn och känner efter och kroppen känns okej, inte feber men halsen är grötig och har inte mycket röst men det gör iallafall inte ont, bra då kör man på!!!



Kände när jag värmde upp att jag fick hög puls direkt och svettades som bara den men vad är 4 min liksom + några Pullups och Step ups?

Vi var verkligen galet nervösa före alla tre och jag tänkt flera ggr hur man skulle kunna skita i det och slippa men så fort klockan startade kom fokus och hornen ut och vi körde på i ett bra tempo i första eventet Step up m 10 kg viktskiva.

Sen var det Emelie Gs tur att köra hennes event 4 min Burpee Thrusters 6 kgs hantlar och hon är så grym Emelie och uthållig körde ett jämt snabbt tempo igenom.

Sen andra Emelie W och hon körde 4 min Amrap av 6 Powercleans 40 kg och 10 Goblet squats 12 kg, hon är en riktig klippa på Powercleans och höll ett bra tempo trots att det antagligen sög rejält i hennes ben ganska fort.

Min tur 4 min av: 3 Marklyft 60 kg, 3 Boxjump over, 3 Höga KB svingar 16 kg sen ökar Marklyften och KB Svingarna med 3 varje varv och jag hann med varvet med 12 reps + 6 Marklyft (har jag för mig det var) på 15 reps varvet.
Jag hade hoppats på att hinna klart de 15 Marklyften men det blev tungt med andningen och efter förutsättningarna får jag nog vara nöjd ändå med tanke på att jag har något i kroppen.

Sen skulle jag och Emelie W hålla i 40 kgs stången och Emelie G gjorde fantastiska 26 Pullups nytt PR för henne, Emelie W klämmer till med 17 st även det nytt PR och sen jag då får till 4 st Pullups inget PR direkt och det är verkligen min svaga sida men jag vet ju om det och förväntade mig inget annat heller så jag är inte missnöjd iallafall.

Vi var grymma och gjorde det bästa vi kunde just idag och känslan efter är så mycket bättre än känslan före:)



Nr 1 (önsketänkande:)



Nu sitter jag har och blev så fort jag kom hem superförkyld, snorar och nyser konstant, nu kan jag bli sjuk om det ska vara så!

Men sen ska jag banne mig ta tag i Pullupsen igen och lära mig en bra teknik så jag får till många på rad.

Och händerna och handlederna känns bra dessutom, wihooo!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar