CrossFitness by Marie

söndag 6 november 2011

Backintervaller, Tabata & Amrap



Precis!



Stressat för att få till träningspasset idag och hade en halvtimme på mig och skulle springa Backintervaller idag hade jag tänkt så tog bilen till IP istället för att jogga den ca 1,5 km dit och sparade tid. Det hade börjat mörkna och belysningen går inte att slå på så här tidigt (inte förra gången jag var där iallafall)  när jag parkerade började jag tänka lite på vargen som vi skrämde upp oss med i fredags på tjejkvällen hemma hos Emma som bor i mörka urskogen!
Hinner inte mer än springa 20 meter så springer vi på två små Chihuahua hundar som mina stöddiga hund (en Jack Russel) givetvis måste bråka med, det gick iallafall bra och vi kom vidare och vargen var glömd så jag gav järnet i Backintervallerna som jag gjorde på följande vis;

5 st halva backen baklänges jogg- maxa resten upp och varje gång jag kom upp gjorde jag 10 grodhopp och 10 Jump lunges.

Ner med pulsen någon minut sen;

Löpning i Tabataintervaller

Ner med pulsen någon minut igen sen;

7 min Amrap av
5 Burpees
10 Box jumps
15 Dips


Hann med 7 varv precis.

Det var den halvtimmen det! Tog tom lite mindre än en halvtimme, om man bara är inställd på att ge järnet på den korta tid man har så är ofta den halvtimmen bra mycket effektivare än en timme i mesigt tempo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar