CrossFitness by Marie

fredag 11 november 2011

Sakta ner en aning...

Hann inte blogga igår det var fullt upp och jag jobbade för första gåmgen på 1,5 år, hann klämma in ett litet Tabatarace igår iallafall där jag körde KB swings i första, andra gjorde jag Thrusters äntligen fixar jag 10 st i varje intervall men nu är det dags att gå över till tyngre hantlar, tredje KB snatches och fjärde Box jumps. Avslutade med 3*10 Jumping Pull ups. Allt som allt blev det 20 min träning och då värmde jag upp med 50 hoppreps hopp före.

Kände av min vänstra arm redan igår och den har jag ju haft problem med länge fram och tillbaka, tror det var från torsdagen då jag gjorde en hel del armhävningar och sedan tränade jag på handstand push ups som jag faktiskt kom ner en bit på men det var inget armen gillade tydligen....



Min braiga intervallbacke




Idag gjorde jag ett pass vid Ip och elljusspåret, jag körde Backintervaller;

3*Baklänges jogg halva backen- maxa resten av backen upp, uppe på 10 jump lunges och 16 utfallssteg

3* Baklänges jogg halva backen- maxa resten av backen upp, uppe på 10 Side lunges och 10 djupa knäböj m upphopp



Hämta andan 1 min sen; Tabatalöpintervaller.

Ner med pulsen någon minut och sen; 7 min Amrap av 5 Burpees, 15 Dips och 20 Mountainclimbers
hann med 7 varv. Kände mig orkeslös och trött i kroppen både igår och idag, tror den behöver vila lite faktiskt så imorgon får bli vila ev en Pw eller promenad. Ska nog hålla mig på 5 träningspass i veckan ett tag få se om kroppen svarar positivt, kan ju vara tecken på  att man tränar för mycket....



Nu ska vi mysa och titta på film och hör och häpna; äta godis, skojade det gör jag ju varje helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar