CrossFitness by Marie

fredag 18 november 2011

Utmaningarna???

Fredag äntligen!




Har fått sova skapligt idag för en gångs skull och känner mig full av träningslust, få se vad jag ska göra med den??
Som ni vet är jag väldigt flexibel med mina pass vilken dag jag gör vad osv beroende på vad jag hinner och om jag kan sticka ut och träna eller måste vara inne, det enda jag är mer "fast" på är att alla olika pass jag planerat ska göras i veckan och antalet pass.


Idag ska jag nog ge mig på ett tufft KB pass, lägger upp passet senare.



Tänk vad olika vi är, hur olika vi tänker....min sambo har nyligen börjat träna-styrketräning då förstås!) jag försöker få in honom mer på min linje med korta, tuffa, snabba pass men nix traditionell styrka ska det vara tydligen och jag är jättglad att han överhuvudtaget börjat träna men det tar ju tid att åka till gymmet och vara där och träna en timme varje gång och visst vi har inte så mycket vikter hemma så han får samma träning som jag med dom då han såklart är mycket starkare dels för han är man och han väger nästan 40 kg mer än mig, men med kroppsvikten kommer man så långt och kan använda sig av den vid några av träningspassen iallafall.


Tycker det är kul att hela familjen tränar nu, ja inte Charlie förstås och Max han gör det lite då och då bara när han blir sugen när han ser mig eller Victor träna.
I onsdags när jag hade kvällsträningen ville Victor följa med och det fick han så det var tur för Erika annars hade hon fått köra själv då det bara var hon som dök upp, ja eller jag hade väl kört med henne då såklart men Victor fixade galant och jag blev lite överraskad då han brukar gnälla lite när han tränar med mig att det är jobbigt ibland men nu vaknade nog tävlingsinstinkten i honom och han tuffade på, de flesta övningar har han ju gjort men en del med lite mer koordination fick hans gängliga och vingliga kropp kämpa lite med :-)


Nån gång kanske jag kan övertyga Mattias att hänga på mig och Victor och Max och ge honom en match, tror han kommer få det tufft, det räcker inte att vara stark!



Hur går det för er har ni hakat på någon utmaning? Mål? Kör ni på armhävningutmaningen-hur går det, klarar ni några fler? Ska testa om jag kommit längre någon dag jag med, det är bara dryga 6 veckor till nyår och 10 veckor till 24 januari så kom igen nu, skriv gärna hur det går för er och fråga om ni undrar över något som har med det eller något annat att göra så ska jag svara så gott jag kan.


Leta på er inspirationskropp att motiveras av när ni tränar och ha den bilden framför er när ni vill ge upp!


Jessica Biel en vältränad, snygg tjej!

Cameron Diaz har inte legat på latsidan!



7 kommentarer:

  1. Kan man ¨gå på tekniklektioner hos dig? Jag skulle behöva få till bättre teknik vid armhävningar, smala armhävningar och hitta min core....

    /Mia

    SvaraRadera
  2. Visst kan du få det Mia. Armhävningar handlar ju mycket om bålstyrka och har man inte den så orkar man sällan med armhävningar korrekt. Det man ska fokusera på är att stärka bålen med olika plankövningar helst 4-6 ggr i veckan så du blir stark där först sen får man bygga på armhävningar eftersom men det är alltid bra att göra dom på knä först så man verkligen orkar igenom hela hävningen.

    SvaraRadera
  3. Marie några armhävningar på tå snackar vi inte om här.... jag tycker jag borde kunna göra fler armhävningar eftersom jag inte är supersvag i armarna annars och smala armhävningar är precis som om det låser sig i armarna. Alla andra fixar det ju, tom gamla tanter ;)
    Annars då, rider du någonting nuförtiden. Det var minst 10 årsedan jag såg dig sist tror jag...

    SvaraRadera
  4. Det handlar nog om att du är svag i bålen efter graviditeterna och du inte lyckats bygga upp bålen riktigt, eller har du jobbat mkt m plankor? Vill du så kan du komma och jag tittar när du visar och så kan jag gå igenom lite övningar som är bra för bålen och överkroppen såkommer du snart fixa armhävningar.

    SvaraRadera
  5. Glömde skriva, nej Inge hästar tyvärr var nog 6 år sen jag red sist men det vore kul att börja igen!

    SvaraRadera
  6. Ja jag vill gärna ha tips på övningar och en "titt". När har du tid? Jag har svårt på vardagarna, lite tid över efter jobb, träning och allt hemma...

    SvaraRadera
  7. oj såg din kommentar nu... ja någon helg framöver skulle passa är lite mkt just nu men ska kolla upp dom närmsta helgerna så kan vi se när det passar båda! återkommer på FB

    SvaraRadera