CrossFitness by Marie

tisdag 8 november 2011

Status?

Formen nu


Ok kör ju  på den här Vinterutmaningen Olga har och hur går det då? Formen går nog framåt men övningarna jag har som mål har jag inte kommit så långt med direkt, Pistols är såå svårt, Double unders likaså, pullups- tungt, vet inte jag...... handstand push ups sådär- kan iaf stå på händer ett tag!,


Tänkte på det om ni ska på semester tex, man behöver absolut inga redskap för att få till jobbiga pass allt du behöver är din kropp och viljan. Som ordspråket jag hade med här på bloggen här om dagen; If it`s important to you, you will find a way. If not you will find an excuse. Exakt så!

Höj intensiteten och kör på hotellrummet eller hos dom bekanta du är på besök hos eller vart du nu är,gör korta intesiva pass är tipset, inte vill man lägga en massa tid på träning om man är på semester men om man är borta 2 veckor  så är det en lång tid att göra uppehåll och träning måste man få till som en del av sin vardag och till slut vill man inte vara utan den för man ser vinsterna med den och sund kost, . Som Marit som jag hjälper lite att komma iform och ändra sina matvanor osv, sa; hon känner redan efter en vecka att hon känner sig piggare och hälsosammare!


I somras bodde vi princip på olika crossbanor och jag hade inte direkt plats att släpa med något att träna med i en trång husvagn, men i skogen där fanns det mesta- körde tex terränglöpning, stanna efter 1 km och gjorde 15 armhävningar, 15 knäböj m hopp, 15 burpees och fortsätt stanna vid varje km i tex 5 km.
Eller ut på crossbanan- backigt= backintervaller!
No excuses bara för man inte har redskap eller är borta!



Bara fantasin sätter gränsen..........


Återkommer senare med dagens tränings pass och nya övningar.





2 kommentarer:

  1. Gillar formen, snygga magmuskler :) Även ordspråket gillar jag och lånar gärna till min blogg. Lycka till med dina målövningar, de är såå tuffa men det är du oxå :) Tittar in senare igen för dagens.

    SvaraRadera