CrossFitness by Marie

måndag 14 november 2011

Step it up!

Ny vecka nya möjligheter!

Vilodag igår och idag känner jag av en massa energi att ta ut i träningen. Ska hålla mig till 5 träningspass denna vecka med och försöka lägga till lite i varje pass istället. Kram ur den sista orken vid varje träningstillfälle som är viktigt att tänka på om man inte kan träna så ofta att man verkligen ger allt vid varje pass, inte nödvändigtvis lägga mer tid men höja intensiteten och minska vilan.



Idag ska jag bla lägga in Step up på bänk med KB över huvudet i träningspasset, få se om det blir 8 eller 12 kg får prova mig fram. Med vikter eller höög bänk eller både och kan man göra denna övning riktigt tuff för rumpan och flåset! Inga små fjutt pallar som en låg step up bräda utan 50 cm och uppåt!


Tänkte göra ett Cirkelpass med ett högt tempo, får återkomma med vilka övningar jag lagt in.......


Träna under graviditet?



Ni har väl inte missat att Olga Rönnberg varit i Falun och föreläst om träning under och efter graviditet för Barnmorskeförbundet, äntligen kanske råden under och efter graviditeten kommer uppdateras lite från MVC och inte Situps delas ut som en övning man bör göra som nybliven mamma. Förhoppningsvis kommer det även uppmuntras till träning och framförallt styrketräning under graviditeten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar