CrossFitness by Marie

måndag 14 januari 2013

Crossfit family:)



Jag har avverkat 3 st bra pass nu i helgen och idag och jag älskar verkligen känslan när det är flow och man får till det som man tänkt sig.

På lördagen körde jag ett pass i boxen där jag  blandade lite ur 2 olika av MKs pass, jag körde Snatchar och  Power Cleans och fick lite bra tips kring tekniken och fick till några ganska bra reps.

Körde även Marklyft 5 reps vardera på 60, 70 och 80 % som kändes bra lite kass teknik på 80 % pga av slarv och kissnödighet:)


Sen 3* 15 höga KB svingar 24 kg

Avslutade med en ruggigt tung  12 min Amrap


8  Power Cleans 35 kg
5/5 Split Jumps ( Jump Lunges)
200 m Rodd

Hann precis 6 varv och det var dom jäkla Power Cleansen som var värst då jag har svårt med tekniken i dom och helst med tempo så jag försökte var noga med tekniken o drog ner lite på tempot i dom och sen Rodd är ju vidrigt jobbigt det med, men är nöjd att jag körde på och inte fega ur som jag tenderat göra sista tiden.


Före min egen träning följde jag med och kollade på min sambos premiär i Crossfit vilket var spännande :) och äldsta sonen som var med i en grupp för barn.
Min mellersta pojke hade så sett fram emot att få vara med och träna han med men han hade feber dagen före så han fick titta på men jag tror det stället är något för honom min lilla hoppjerka och mini han gillade också de stora madrasserna att hoppa och leka på.

Tror minsann jag har fått in alla familjemedlemmar på rätt spår, snart kanske vi är en riktig Crossfit family:) inte bara (motor)Cross familj längre utan även Crossfit!



Mina älsklingar


 Precis hemkommen efter ett ösigt Kettlebell pass med ett stort gäng som gav järnet.
Har alltid en skön känsla efter dessa pass, , I love my job!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar