CrossFitness by Marie

lördag 26 januari 2013

Meeting Fran RX :)


Inte alls så mycket träning som jag önskat de senaste dagarna men i torsdags hann jag med några delar ur MKs onsdags pass.

Bla gjorde jag viktade Dips- 3RM 10,5 kg ! Försökte med 12 kg också men failade på dom.

Weigted Ring Pullups 1 RM- 3 kg, har svårt i dessa att komma upp från bottenläget, till skillnad från Pullups i räcke där det är sista biten som är svårast o tyngst.

Avslutade med Enarmspress och försökte jobba upp en bra vikt 16 kg på högern men inte vänstern där är det stopp redan vid 15 kg.


Idag har jag kört i boxen och jag skulle köra Snatch på 93% 1*5 set, vilket är 37,5 kg för mig men trodde inte de skulle gå alls då jag inte klarat högre vikt än 35 kg sen skadan men idag gick det och kändes lätt viktmässigt men det sitter i huvudet och jag klarade någon och däremellan flera fail osv, idag var problemet att jag inte dök under stången då jag inte fick upp den och vid 2 reps tappade jag balansen och hamnade med 1 knä i.



På väg upp.....



Sen var det dags för Fran:)

Körde Fran skalat för ca 1 år sedan med 20 kg Thrusters tror jag det var och Pullups med gummiband, så det är inte jämförbart då tycker jag.

Fran;

21-15-9

42,5 kg/30 kg Thrusters
Pullups



Thrusters var tunga och jag vågade inte ösa på, var rädd att gå in i väggen och inte klara av Pullups alls som är svårt med min dåliga teknik, fick flera ggr göra om reps där det fattades några millimetrar som jag själv kände.

Efter första varvet av båda övningarna slog jag av tiden, blev så jäkla stressad och kände att jag skulle bryta då och skita i det så någonstans mellan 7-9 min hamnade jag. jag måste verkligen få ordning på mina Pullups, få flyt i dom så jag kan göra ett gäng på raken och inte 2-4 som nu.

Så frustrerande, men jag tog mig igenom den iallafall. ett tydligt tecken på att jag inte gick all in är att jag kände mig bra återhämtad redan när jag kommit hem, det brukar jag inte göra när jag gett allt.

Fran är inte direkt förknippad med välbehag:)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar