CrossFitness by Marie

onsdag 30 januari 2013

Tipsar om bra bålövning & loosa vikt



Den här veckan är det maxnings vecka i slutet av den och bara återhämtningspass nu i början enligt MKs programmering men tränade hemma igår så körde lite vad jag kände för :)

Muscel up träning- svårt svårt, gäller ha tålamod vilket jag ej har men ska nöta på.

Strikta Pullups klarade 3 st i rad idag så ett framsteg men bara i ett set så körde 3-2-2-2

Sen 4 set av:

6 Kippade HSPU (handstand pushups) klarade bara 2 st i sista setet dock armarna bara dog och när de tar stopp i HSPU är det bara stopp :(
20 Goblet squat 20 kg KB

Amrap 7 min

45 Singel unders
6/6 KB Snatch 16 kg

Tappade räkningen men 8-10 varv kanske?


Körde på i så högt tempo det gick utan att trassla in mig i hopprepet :)

Avslutade med 4 set 8/8 Wood Chops 16 kg Kb


Visar dom i filmen, en mycket bra bålövning där det gäller att stå stadigt med stark bål och "slänga" klotet över axeln men fånga upp med hjälp av stark mage.







Ett ganska soft pass med andra ord men som sagt avlastningpass nu så hoppas jag få till bra maxningar i helgen.


Idag har jag vilat och tur jag insett att onsdagar bara kan vara vilodagar för jag är totalt slut efter jobbet oftast då det är lång arbetsdag och slutar ganska sent och har ofta jobb som väntar med företaget när jag kommer hem och alla vardagsbestyr och sen hinna pussa på mina barn såklart!!! Sen iväg och hålla Kettlebell pass för härliga kämpar! Tur det ger mig energi och glädje iallafall:) Helst en skitdag som denna varit.....




Jag har börjat att se över min egen kost igen (vara mer nogrann) då jag behöver minska några kilon för att jag har insett att jag nästan väger 9 kg mer än för ett år sen (men var då för smal ofrivilligt) och det gör såklart att alla kroppsstyrkeövningar som tex Dips, HSPU och Pullups är 9 kg tyngre:) sen är såklart en hel del av det muskler det är jag helt på det klara med då min styrka på detta år ökat massor men lite fluff här och där har jag allt dragit på mig så jag ska långsamt minska ner ca 4-5 kg. Så kommer även konditionsdelarna kännas lite mindre tunga.
Kan helt ärligt säga att det inte handlar alls om utseendet för min del utan jag tänker bara på prestationsmässigt, så jag kan bli bättre och snabbare. Sen gör det väl inget om mina magmuskler blir mer synliga igen:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar