CrossFitness by Marie

torsdag 3 januari 2013

Trött

Trött i kropp och knopp igår efter första arbetsdagen på ett tag och även om ambitionen var att träna så orkade jag helt enkelt inte och tänk att det är en sån skillnad på att vara ledig och jobba! När jag nu varit ledig har träningsenergin flödat och jag hade lätt kunnat gjort 2 pass om dagen ett par ggr i veckan om jag inte haft ett annat liv också ;) men så börjar man jobba och då är man ju helt slut och är glad om man orkar laga riktig mat ens....

Därför tipsar jag er som ska sätta igång att träna och starta nya vanor att börja under tex föräldraledigheten, semester och andra ledigheter att skapa den nya vanan så den även finns där när vardag med jobb, dagishämtningar, matlagning, skjutsande på aktiviteter, tvättande, läggningar osv kommer så har man bättre förutsättningar att lyckas om man skapat en ny vana och sen planerar in den i vardagen.

Jag är iallafall glad jag lyssnade på min kropp och mitt huvud igår, träningen ska inte bara klaras av den ska ge något också och det hade den inte gjort igår.
Det är skillnad på att vara trött eller bara skapa dåliga ursäkter för att slippa you know :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar