CrossFitness by Marie

fredag 18 januari 2013

Till salu!



Igår var det trögt att komma igång med träningen, svor under uppvärmningen när jag försökte jobba på med Double Unders för igår var en sån dag som dom inte gick alls. Kände mig stel under rörlighetsövningarna jag alltid gör till uppvärmning och gjorde lite extra länge, ska ju bli smidig i år ju!:)


Försökte följa MKs onsdagspass så gott det går utan skivstång:( och jag riktar in mig på programmeringen "She" som är för tjejer och handlar mycket om att bygga mer överkroppsstyrka vilket jag behöver men jag behöver även bli mer smidig gymnastisk? hm finns det ens ett ord som heter så?:)

Snatch ersatte jag med Kettlebell Snatch trots att det inte alls samma övning fast med olika redskap, dock behöver jag slipa på min teknik massor så jag började med att köra dubbel Snatch med mina 8 or 20 reps*2, 20/20*3 med 16 kg och 3/3*6 med 20 KG. Jag har fortfarande problem att stabilisera i övre läget i Snatch när det blir lite tyngre både med skivstången och Kettlebell, så jag jobbade på med det igår och fick till några bra reps.


Sedan tränade jag lite "false grip" teknik och muscel up progression, åhhh så svårt det är!! Men jag vet att allt är möjligt och det gäller att träna ,träna, träna!


Sen viktade Dips och jag tänkte att jag provar väl med 5.5 kg får se om jag tar mig igenom alla set- 5 st med 3 or och det gick ju strålande:) sista setet egentligen Amrap men jag klarade bara 3 st sen dog armarna och istället hängde jag på 8 kgs KBn och körde en 2a med den vilket också funkade bra! Snart fixar jag nog mitt gamla PR15 kg igen.






Viktade Ring Pullups 3*5 set hade 5,5 kg här (förutom första 2 repsen då provade jag köra med 8 kg men det var för tungt) med men klarade bara de 3 första seten sen hjälpte jag till lite med fötterna upp och körde excentriskt-höll emot på vägen ner.


Sen en Wod från Crossfit Games 2008

Skulle vara 5 varv av:

Marklyft 125 kg killar/85 kg tjejer  * 5 st
Burpees *10 st

Bytte ut Marklyften mot 10 st Sumo deadlift High pull med KB 20 kg, blev flåsigt iallafall kan jag säga men hade ju varit roligare med 85 kgs Marklyft måste jag säga.....

Sen var det en till Wod i passet men jag hann inte med den.

Längtar till helgen då jag ska försöka få till 2 pass i boxen, hej skivstången, missed you!!!


Blir en fullspäckad helg igen med egen träning, sonens crossträningar, Crossfit träning för mannen och stora barnen och sen håller vi på att förbreder för flytt då vi fått vårat hus sålt och nu ska minska antalet kvm till boyta med mer än hälften till att börja med.

Det är blandade känslor att göra sig av med ett hus vi bott i många år och lagt ner så fruktansvärt mycket tid, jobb och pengar på men vi är i en annan fas i livet nu då vi inte orkar/hinner med att ha ett stort hus som ska skötas och underhållas och ev renoveras mer när vi båda jobbar mer än heltid, har eget företag, jag satsar på min träning och framförallt satsar vi massor på äldste sonens motorcross åkning nu som tar massor med tid (och pengar) vi är på träningsläger och tävlingar i princip varje helg vår, sommar och höst och i vår ska vi ut i Europa på läger och tävling. Vi har väl dessutom som många andra par renoverat och renoverat så vi är så less på allt sådant jobb att vi nu bara vill slippa allt sånt och bara göra det vi gillar och ha mer tid för familjen.


Så nu är det gå igenom vad vi behöver och inte behöver då vi kommer ha dåligt med plats för många av våra möbler, kanske någon av er läsare i närheten kan vara intresserad av dessa?



Köksbord från Ikea har glömt namnet med 8 st Ingolf stolar varav en har krysset i ryggen gått sönder på, man sitter 8 personer och kan även få plats med 1 till stol på varje kortsida och därmed sitta 10 st utan problem. Stort brett och rejält bord, allt inköpt 2007. Nypris 8000:- nu 2900:-.









Fin gammal Karmstol med nykläddsits. 1000:-





Litet runt Sidobord med hylla under 500:-




Fin gammal Pinnstol 150:-




Jättefin järn spjälsäng tror den är en gammal Ikeasäng, 500:- ( kan få med spjälskydd om man vill ha det men ingen madrass till)





Vid intresse eller för mer info, ring mig på 0702497426 eller maila mariemammabootcamp@hotmail.se .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar