CrossFitness by Marie

tisdag 15 januari 2013

Keep going!!!


Oj oj oj vad jobbigt det blev åt psyket och kroppen igår! Jag körde MKs pass hemma och modifierade efter vad jag har för vikter/redskap att tillgå så det blev ingen tung 3 a i frontböj då jag inte har skivstång utan lassade på alla vikter jag äger på hantlarna vilket blev totalt 32 kg tillsammans så körde jag  4 set med max antal reps 11, 10, 10, 9 .

Är mycket svårare med hantlar än skivstång då man inte hittar något bra läge att lägga hantlarna på men det är bara att bita ihop :)

Skippade Muscel Up  övandet som var en del i passet, känner mig inte motiverad än och ska ju inte köra Open :)

Pressar körde jag med min 20 kgs KB 7 * 4 set

Viktade Pullups tänkte jag bara köra 5 set med max antal strikta jag klarar så de 3 första seten körde jag 2 strikta i varje set men sen tänkte jag vad fasen något kilo till måste jag ju klara så jag slängde på en 1 kgs vikt och körde de 2 sista seten med vilket inte var några problem, nästa vecka ska jag fixa 3 strikta i rad och ev någon rep med 2 kg vikt på :)

 Sedan en sittande enarms axelrotation 3 set med 8 reps/ arm.

Skulle sedan köra en Plyometrisk kombo med 3 olika höga hopp på box eller häck egentligen men det blev 2 olika höjder 40 cm och sen 75 cm * 4 set.


Sen skämtet till Wod!

30, 25, 20 av;
Thrusters (25 kg skivstång egentligen men har ju ingen hemma) 20 kg KB
Pullups men skalade till raka liggande Ringrodd då det inte går att köra kippade Pullups på räcket här hemma då det inte sitter ordentligt :) och 75 st strikta går inte riktigt än....

Sen 75 laterala Burpees direkt!! Fy f-n!

Kan säga att jag före passet tänkt hela tiden att; jaja jag gör så långt jag orkar kommer nog inte göra Burpees alls för jag kommer dö av 75 Thrusters och 75 Ringrodd men när jag väl var igång så ville jag köra klart fast mina lungor höll på att sprängas och mina underarmar var helt stumma.

Thrusters var helt vidriga och så jobbiga orkade färre och färre reps i rad och till slut klarade jag 5 som mest åt gången, Ringrodden nästan lika tungt det med.

Laterala burpees- en burpee med ett hopp åt sidan över skivstång eller något annat i det här fallet en Kettlebell. Dom var jobbiga men inte som jag föreställde mig i hjärnan när jag tänkte strunta i dom, så jag matade på och kan stolt säga att det blev 1-0 för mig vs psyket den här gången även om jag inte kan skryta med någon bra tid så tog jag mig igenom vilket är prio just nu som det varit för mig senaste tiden:)






Dessa ord får vara mantrat att upprepa när mitt tänk att bryta kommer upp igen och jag fegar ur !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar