CrossFitness by Marie

torsdag 10 januari 2013

Ringdips finally!



Har inte tränat på några dagar på grund av en strulig stressmage och idag fick jag verkligen övertala mig själv att jag skulle träna, hade ingen motivation alls. Men jag brukar komma igång så fort jag värmt upp och jag gjorde det idag med :)

Började med att träna på Ringdips och jag klarar av att göra 1 åt gången så det är ju ett framsteg men är ju frustrerande när jag jobbat så mycket med dom tidigare och klarade av några set med 3or då.


Ringdips


Pullups har även gått lite framåt från förra veckan, klarade 3 set med 2 or idag, men det är så från dag till dag så nästa gång vet man inte alls.....

Toes to Rings 4 set med 8 or.


4 set av

6 Ringrodd
6 Plankrodd m litet benlyft (visar bild nedan)
6 Låg rodd m hantlar
6 Flyes

Var tunga övningar med tunga vikter och det kändes i överkroppen, hade sen planerat ett block med benövningar och en avslutande liten Metcon men varken orken eller lusten fanns och fast det är olikt mig så avslutade jag där. Hoppas att det vänder tills imorgon vad det nu är som spökar.


Plankrodd med litet benlyft-bra övning  för bålen och sätter även balansen på prov med benlyftet och ger därmed ännu mer bålträning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar