CrossFitness by Marie

fredag 4 januari 2013

Vill du ha träningsvärk i rumpan?



Inväntar en leverans från Spartan med kunders grejer och mina gymringar jag beställt till mig själv i Julklapp:) nu ska det nötas i ringar!!!! Längtar!

Igår körde jag ett riktigt tungt pass för ben och rumpa som har gett mig rejäl träningsvärk i rumpan idag!


I Superset;

10+10 Bulgarian split squats 16 kg KB
4 Dips
*3

4*10 Goblet squats 20 kg KB


12 Låg rodd 12 kg hantlar
12/12 utfall m rotation 20 kg KB
*3

30-20-10 Jump lunges

8/8 Enarmspressar 12 kg KB
8/8 Step up m 16 kg KB m 1 ben kvar på lådan 60 cm
*3

20, 10 armhävningar

Skakiga ben ben efter och även trött överkropp, jag gillar att blanda överkropp och nederkropp och blanda tunga övningar med explosiva och pulshöjande övningar, ett bra sätt att komma åt hela kroppen och även höja pulsen.

Prova detta pass om ni vill få bra träning för rumpan, men ni vet väl att grundövningen för att få kontakt med sina gluteus är höftlyft som är A & O.

Se till att hitta spännet i skinkorna och utför höftlyften sakta och kontrollerat, när man hittat kontakten med musklerna kan man bygga övningen svårare genom att göra med ett ben i luften (se dock till att inte tippa bäckenet) eller på boll med 1 eller 2 ben eller på bänk/stol.

Sen är det tunga böj som gäller, squat, squat !!!!

Höftlyft


Visst tittar ni väl på Gladiatorerna ikväll? En av Sveriges största träningsbloggare Lofsan är en av kvällens utmanare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar