CrossFitness by Marie

söndag 20 januari 2013

Träningsvärk...



Massiv träningsvärk i överkropp helst i underamar, biceps, axlar och mage idag efter gårdagens pass i boxen.

Snatch @91% 1*8 set
Blev inte på 91% då jag inte grejar det än tänkte köra på 35 kg men klarade bara en rep sen blev det bara tok så jag gick ner och körde på 32,5 kg och det gick bättre och jag fick till några riktigt bra reps.


Clean and Jerk @91% 1*6 set
Där vet jag inte riktigt men tror att mitt 1RM i Jerk är 52,5 kg och i Clean 60 kg men i Jerk är det kass teknik och rädsla det handlar om inte styrkan så jag tog 52,5 kg vilket kändes lätt och bra så efter 3 reps la jag på till 55 kg och satte den fast jag gjorde en ful frivändning sen nästa rep blev Frivändningen skit igen så det kändes inge bra så jag tog av till 52,5 kg igen de sista 2 repsen.

Hade för dåligt fokus vet jag och därav dåliga resultat, men är glad jag fick upp 55 kg i Jerk en gång iallafall, nu måste jag bara få hjälp med min teknik i den så jag kan ta mig vidare.



Sen en Wod

21-15-9

42,5 kg OHS
Chest to bar

Provade med vad jag trodde var 42,5 kg men var 45 kg, gjorde 3 reps men kändes av alltför mycket i framförallt den högra handleden som är instabil och kände att jag fixar inte det så tog av 10 kg till 35 kg istället (då jag såg det var mer vikt på:), kändes betydligt bättre och gick relativt bra med tanke på att jag knappt kört OHS alls efter skadan och sen känns det ju i händer och handleder så jag kan inte kära obrutet utan delade upp i 7-8 reps åt gången. Stort framsteg måste jag säga även om jag har lite småvärk i händer idag så var det värt det:)


Chest to bar kan jag bara göra med omvänt grepp - handflatan mot mig och strikta vilket inte går med så många reps så jag körde vanliga Kippade Pullups istället och framsteg där med då jag tog mig igenom hela woden sakta men säkert:) klarar 3-4 kippade i rad med min kassa teknik så det tar ju tid men någon gång så släpper det förhoppningsvis!!!


Avslutade med 3 set av;

10 GHD back extensions m 10 kg viktplatta
10 GHD Situps med 10 kg viktplatta
4 Höga ca 80 cm Boxjumps

Film med GHD (glute ham developer) back extensions och Situps





Nöjd och glad var jag när jag gick från boxen, fylld med endorfiner men helt slut i kroppen:)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar