CrossFitness by Marie

måndag 21 januari 2013

Knas



Trotsade min hemska träningsvärk igår kväll och körde lördags passet från MK men hade ingen ork att åka in till boxen för att träna utan körde på sambons jobb istället där det finns en skivstång av modell äldre men bättre än ingen alls förstås!


Deadlift/ Marklyft 3 x 65%-3 x 75%-3+x85%, 78 kg, 90 kg, 95 kg (skulle egentligen ligga på 102 kg på 85 % men viktskivorna på skivstången jag använde är så små så stången kommer så långt ner och det blir svårt att ta sig upp bra med bibehållen rygg så backade lite där + rädd att golvet skulle gå sönder om jag släppte lite hårt:)

CGBP (Close grip benchpress- bänkpress m smalt grepp-axelbrett)  3 x 65%-3 x 75%-3+x85%, hade dålig koll på mitt 1RM i CGBP vet bara att jag tagit 55 kg i floor press så utgick från det ca 34 kg, 40 kg, 44 kg amrap 4 st i sista setet.
Gillar Bänkpress trots att jag inte kört det så mycket men är lite läskigt att köra det själv utan någon som passar tycker jag, blir lite feg.....



Här skulle det vara en variant av rodd under bänken men jag körde vanlig rodd med skivstång istället  pga tidsbrist och lite bråkigt barn :)
Körde 3*8 44 kg Rodd

Rodd - bra övre ryggövning


Amrap 12 min
10 Power Clean 40/30kg 
10 Lunges (Utfall) anyhow 40/30kg (hade stången bakom nacken)
30 Double Unders som jag ersatte med 90 singelhopp då jag ej fixar DU i tempo och på tid än.
5 varv +9 Power Cleans
Så jobbigt med detta jäkla hoppreps hoppande, jag trasslar med detta hopprep ibland så jag blir knäpp + att jag blir galet kissnödig och måste sakta ner pga det,  vilket jag antagligen inte är ensam om bland mammor framförallt........
Annars en rolig men jobbig amrap, kändes bra med Power cleans den här gången trots knasig stång som tog stopp i händerna i vändningen.

Knasig helg då både sambon och 2 av 3 barn varit halvhängiga och igår på crossträningen vurpade Victor och gjorde illa foten som idag gör ondare och är blå och svullen så nu är han på akuten och väntar på en röntgen få se om den är stukad eller något som gått av i den.


Min lunch idag blev rester från gårdagen, köttfärsås med bön tomat o rödlöksallad, avokado  o paprika till, o nej jag åt inte upp allt var så hungrig o överdrev när jag la på kan man säga :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar