CrossFitness by Marie

tisdag 22 maj 2012

39 minuters Hell!!!!



Jobbigaste passet ever!!! Höll på att kräkas flera ggr och ge upp med för den delen men jag kände mig jäkligt nöjd efter passet att jag gjort det.


Detta pass är det passet som deltagarna i Crossfit regionals EM i helgen ska köra i event 4 samma vikter som nedan för tjejer alltså men dom har en Timecap på 22 min vilket det inte direkt tog för mig:)


50 Back squats 42,5 kg
40 Pullups gick hyffsat dom första 10 sen blev dom sämre o sämre och typ 1-2 åt gången....
30 Shoulder to Overhead (STOH) 42,5 kg klarade 10 st med RX vikten sen tog kraften slut och jag tog av 10 kg
50 Front squats 30 kg
40 Pullups gick över till Ringdips istället klarade inte fler Pullups
30 STOH 30 kg
50 Overheadsquats 20 kg
40 Pullups Ringdips för mig här med
30 STOH 20 kg

Tid 39 min någonting.....



Så många reps så det är helt sjukt och tunga vikter men är nöjd att jag inte fegade från början och skalade utan började på RX iallafall.



Här är sekvenser ur event 4 från Australiens Regionals.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar