CrossFitness by Marie

söndag 20 maj 2012

Thrustersstege, "For the Grace of Cindy"........




Först ut-Thrustersstege

Knäböj

Armhävningar


Helgen har svischat förbi utan träning och bloggande....

KM i fredags bjöd på många utmaningar, första var en Thrustersstege där man började på 25 kg och ökade med 10 kg hela tiden och man började med att frivända upp stången, jag stannade på 45 kg fick inte upp 50 kg i Thrustern var lite stressad då det var 30 sek på varje vikt, tror jag skulle fixat det med bättre fokus och koncentration. Lite surt men bara att tänka framåt!


Andra delen "For the Grace of Cindy" Cindy Woden + Grace för dom som hinner dit....

Cindy
Under 12 min 10 varv av;
5 Pullups
10 Armhävningar
15 Knäböj

Direkt efter 10 avklarade varv,  Clean & Jerk- 40 kg tjejer så många reps man hinner före 12 min passerat.


Dit kom jag aldrig, jag avklarade 8 hela Cindy varv + 7 reps tror jag det blev.

Helt fruktansvärt jobbigt! Jag har ju inte fått till mina Pullups riktigt än men jag tänkte att jag kan göra några få åt gången och en och en- därmed kan jag göra utan att skala med gummiband även om det tog lång tid och alla reps inte var helt hundra-alltså inte godkänts på en riktig tävling men jag tycker att det gick över förväntan bra och nu ska jag fortsätta jobba med mina Kipping Pullups som jag undvikit sen jag fick ont i överarmen men den fixade det i fredags så nu jäklar!!!!


Armhävningar- drygt som bara den efter Pullupsen och efter 100 armhävningar i Angie på torsdagen:)

Knäböj inga problem bara ett ömt knä men det kändes inte av under själva knäböjen.....




Sista delen av KM där var det 3 övningar där man skulle hinna med så många obrutna reps som möjligt och efter man var klar i första övningen hade man 30 sek på sig att starta försöket på nästa övning osv...

Double unders- en stor 0, inget mer att säga om det har inte kommit på det än hur man för till dom

Toes thru Rings - är riktigt nöjd med 18 st mot förr förra KMet då jag tror jag fick till 4 st bara och ´när jag provade förra veckan fick jag till 7 i rad och nu blev det några till, det är en skön känsla att känna att det går framåt!

Utfallshopp (Jump Lunges)- Något jag kan iallafall:) fick ihop 52 st sen vek sig bokstavligen benen.



Resultatet blev en tredjeplats och vann gjorde min grymma vän Helene som gav oss alla stryk i Thrustersstegen med 55 kg!!!



Ny vecka nya utmaningar och nu ska det nötas teknik denna vecka och nästa tills MK Open!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar