CrossFitness by Marie

onsdag 2 maj 2012

Vad har jag gett mig in på?






Har anmält mig till MK Open i Falun om en månad och jag fattar inte riktigt vad jag gett mig in på?

Kommer antagligen komma sist men jag är ju tävlingsmänniska och tycker tydligen om att utsätta mig för idiotiska saker, så nu kör vi!!!!

Kan förhoppningsvis ta lärdom av det och ge mig en push framåt att lära mig vissa saker, men det är bara en månad kvar så vi får se......

Kom och hejja på mig och dom andra atleterna (dit jag inte riktigt räknar mig själv än) 2-3 juni på Lugnets Friidrottsarena i Falun kan garantera att ni kommer få träningsinspiration där om någonstans av alla vältränade deltagare, vinnaren av Gladiatorerna kommer med att delta i tävlingarna.....

Idag körde vi Kettlebellpasset ute i kvällssolen, så skönt att komma ut även om passet inte direkt var skönt mer plågsamt åt mina underarmar som blev helt stumma.

Vi jobbade 2 & 2

16 varv av
1 Burpee
8 Sumo deadlift high pull
16 Crossfit (höga) KB svingar
1 Burpee

Vartannat varv körde vi.

Den som inte jobbade skulle hålla i sin Kettlebell under tiden & satte man ner den fick man 3 Burpees som straff :) haha skitdrygt på slutet kan jag lova!



Bottom up, rätt tungt o knixigt att hålla balansen

Doing Burpees!

Väldrillade?


Kettlebell är verkligen det bästa redskapet att lätt ta med sig ut i vårvädret och ända få fantastiskt bra och effektiv träning, älskar Kettlebell!


Det finns fortfarande någon plats kvar på min Kettlebell Workshop 12/5 kl 9-13 i Gustafs om du med vill lära dig Kettlebell för superbra träning av hela kroppen och få idee`r och tips på massa olika övningar med Kettlebell, maila mig på mariemammabootcamp@hotmail.se för anmälan.

5 kommentarer:

  1. Gud vad kul man måste utmana sig och tro på sig själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar utmaningar! Behöver nog jobba med att tro på mig själv mer :)

      Radera
  2. Jag har av någon anledning också anmält mig till det där. Försöker att se det som några träningspass för att hålla nerverna i styr :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad kul! då träffs vi där då....
      ja det är ju det det är egnetligen, ett träningspass bara :) kommer bli kul!

      Radera
  3. Vad kul:) jag ska också tävla då, så vi ses där:)

    SvaraRadera